بی اطلاعی مردم از نحوه کار با تلویزیون های هوشمند

یکی از فعالان این حوزه در باره میزان تقاضای تلویزیون های هوشمند در بازار گفت: بیشتر خریداران این کالا اطلاعات چندانی از امکانات و نحوه عملکرد سیستمی این نوع تلویزیون ها ندارند و تنها نمونه های این دستگاه دیجیتالی را به دلیل برخورداری از تکنولوژی ها روز خریداری می کنند. “نیما تقی پور” افزود: قیمت …

یکی از فعالان این حوزه در باره میزان تقاضای تلویزیون های هوشمند در بازار گفت: بیشتر خریداران این کالا اطلاعات چندانی از امکانات و نحوه عملکرد سیستمی این نوع تلویزیون ها ندارند و تنها نمونه های این دستگاه دیجیتالی را به دلیل برخورداری از تکنولوژی ها روز خریداری می کنند.
“نیما تقی پور” افزود: قیمت بالای تلویزیون های هوشمند از دیگر دلایلی است که باعث شده تا این کالای ارتباطی با تقاضای چندانی همراه نباشد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکولوژی به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و به تدریج شاهد نفوذ آن در زندگی و امور روزمره افراد هستیم، افزود: هر قدر میزان آشنایی و آگاهی افراد از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید بیشتر می‌شود، میزان تمایل به خرید و تهیه آنها و در نهایت استفاده از آنها هم افزایش پیدا می‌کند اما قیمت بالای انواع تلویزیون های هوشمند باعث شده تا مورد تقاضای عموم مشتریان قرار نگیرد.
در همین حال یکی دیگر از منابع بازاری معتقد است که نمونه های قدیمی این کالای ارتباطی که با افت فیمت همراه می شوند مورد تقاضای مشریان قرار می گیرد چرا که نمونه های جدید با قیمت بالا در بازار عرضه می شوند.
از سوی دیگر کارشناسان این حوزه بر این باورند که در صورت تمایل مشتریان به خرید تلویزیون های هوشمند، متاسفانه به دلیل سرعت پایین اینترنت در کشور مردم تمایلی به استفاده از آن ندارند.
به گزارش موبنا، اصطلاح Smart TV یا تلویزیون هوشمند، اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد پس از آن ال جی و فیلیپس نیز آن را توسعه دادند. در حال حاضر اکثر تولید کننده های تلویزیون، Smart TV تولید می کنند ولی برخی، نام های متفاوتی برای تلویزیون های هوشمند خود گذاشته اند. بعنوان مثال سونی تلویزیون های هوشمند خود را Internet TV نام گذاری کرده است. ب
منظور از تلویزیون هوشمند (Smart TV) تلویزیونی است که قادر است به اینترنت متصل شود و سرویس های اینترنتی را در اختیار کاربر قرار دهد.
تلویزیون هوشمند مانند تلفن هوشمند عمل می کند. این تلویزیون های قادرند سرویس های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربر ارائه دهند. یعنی تلویزیون هوشمند معادل یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر داخلی است که سرویس های متنوعی را به کاربر می دهد.
کاربر می تواند در تلویزیون هوشمند خود نرم افزار نصب کند، ویدیو و تصاویر آنلاین را مشاهده کند، صفحات وب را مرور کند، بازی اجرا کند و از همه مهمتر به کانال های اینترنتی IPTV متصل شود.

دکمه بازگشت به بالا