تبدیل پوست به نمایشگر لمسی با فناوری جدید(+ ویدئو)

موبنا -به گزارش ورج، یکی از چالش های مهم استفاده از ساعت های هوشمند اجرای برنامه های مختلف بر روی نمایشگر کوچک آنهاست. در حالی که گوشی ها و تبلت ها نمایشگرهای نسبتا بزرگی دارند، پوشیدنی‌های هوشمند و از جمله ساعت های ساخت اپل و دیگر شرکت ها که به دور مچ دست بسته می …

موبنا -به گزارش ورج، یکی از چالش های مهم استفاده از ساعت های هوشمند اجرای برنامه های مختلف بر روی نمایشگر کوچک آنهاست. در حالی که گوشی ها و تبلت ها نمایشگرهای نسبتا بزرگی دارند، پوشیدنی‌های هوشمند و از جمله ساعت های ساخت اپل و دیگر شرکت ها که به دور مچ دست بسته می شوند محکوم به استفاده از نمایشگرهای کوچک هستند.

در این وضعیت اجرای بسیاری از برنامه ها و app ها بر روی این ساعت ها دشوار می شود. لذا گروهی از پژوهشگران برای حل مشکل یاد شده کاری کرده اند که پوست دست انسان مانند نمایشگر لمسی ساعت عمل کند.

به این منظور حلقه ای برای انتشار سیگنال های مورد نیاز به دور یکی از انگشتان پیچیده می شود تا از این طریق بتوان با ساعت ارتباط برقرار کرد. در صورت لمس پوست توسط انگشت دارای حلقه سیگنال الکتریکی شدیدی بر روی بازوی انسان پخش می شود و از فضای میان حلقه و چهار جفت الکترون در بند ساعت برای ایجاد فضای دوبعدی لمسی بهره می گیرد.

مهم ترین مزیت این روش عدم استفاده از ابزار اضافی و مزاحم است، زیرا حلقه و ساعت دو ابزاری است که همیشه مورد استفاده انسان هاست. از این طریق می توان تصاویر مورد نظر را بر روی بازو مشاهده کرد و برنامه های مختلف را به راحتی اجرا نمود. در واقع بازوی کاربر با این شیوه به نمایشگری مناسب برای اجرای امکانات مختلف ساعت های هوشمند مبدل می شود.

همچنین می توان با کشیدن برنامه ها به گوشه های بازو آنها را حذف کرد یا با نگارش حرف اول برنامه ها آنها را باز کرد. به عنوان مثال نوشتن حرف N باعث اجرای برنامه اخبار می شود. همچنین با رسم S مکالمه تلفنی به حالت سکوت درمی آید. قرار است در آینده قابلیت های تازه ای به این سیستم اضافه شود، اما زمان عرضه تجاری آن معلوم نیست.

 منبع: فارس 

دکمه بازگشت به بالا