«هولوفلکس»؛ تلفن همراه با بدنه و نمایشگر انعطاف‌پذیر (+ویدئو)

موبنا -آزمایشگاه رسانه انسانی دانشگاه کویین گوشی هوشمند جالب توجه ای را معرفی کرده است که به نام «هولوفلکس» شناخته می شود و از بدنه و نمایشگر هولوگرافی انعطاف‌پذیر سود می برد. این محصول اساسا یک نسخه ارتقا یافته از نمایشگرهای سه بعدی و گوشی های انعطاف‌پذیر است که تا پیش از این دیده ایم. …

موبنا -آزمایشگاه رسانه انسانی دانشگاه کویین گوشی هوشمند جالب توجه ای را معرفی کرده است که به نام «هولوفلکس» شناخته می شود و از بدنه و نمایشگر هولوگرافی انعطاف‌پذیر سود می برد. این محصول اساسا یک نسخه ارتقا یافته از نمایشگرهای سه بعدی و گوشی های انعطاف‌پذیر است که تا پیش از این دیده ایم.

به جای ایجاد یک تصویر برای هر چشم، مانند یک نمایشگر سه بعدی سنتی، نمایشگر گوشی هولوفلکس دارای یک لایه از لنزهای کوچک است که نور را در جهات مختلف پراکنده می کنند. بر همین اساس، چند نفر می توانند یک تصویر سه بعدی را به صورت همزمان مشاهده کنند بدون این که نیازی به ردیاب سر یا عینک های سه بعدی باشد.

هولوفلکس به گونه ای خم می شود که تا پیش از این تجربه نکرده بودیم. در حقیقت، ویژگی خم شدن این گوشی به کاربر اجازه می دهد با آن چه روی نمایشگر نشان داده می شود در یک بعد سوم تعامل داشته باشد.

اما حداقل یک نقطه ضعف برای هولوفلکس وجود دارد. اگرچه کاربر به یک نمایشگر ۱۰۸۰p نگاه می کند اما آنچه در نهایت از لنزهای هولوفلکس عبور می کند یک نمایشگر ۱۶۰ در ۱۰۴ پیکسل است که برای یک گوشی هوشمند مدرن به هیچ عنوان کیفیت خوبی نیست. این به معنای آن است که حداقل در حال حاضر احتمال بکارگیری این فناوری در تلفن های همراه تولید انبوه وجود ندارد.

 منبع: عصرایران| نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا