دستگیری دزد کامپیوتر خودرو‌های تهران

موبنا – در پی کسب اطلاعاتی مبنی‌بر خرید و فروش کامپیوترهای دست‌دوم خودرو، تحت عنوان کامپیوترهای نو در مغازه‌ای در خیابان سجاد شمالی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در بررسی نامحسوس از محل فروش کامپیوترهای خودرو، ماموران مطلع شدند که شخصی به‌نام مرتضی اقدام به فروش …

موبنا – در پی کسب اطلاعاتی مبنی‌بر خرید و فروش کامپیوترهای دست‌دوم خودرو، تحت عنوان کامپیوترهای نو در مغازه‌ای در خیابان سجاد شمالی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی نامحسوس از محل فروش کامپیوترهای خودرو، ماموران مطلع شدند که شخصی به‌نام مرتضی اقدام به فروش کامپیوترهای دست‌دوم خودرو در بسته‌بندی‌های وکیوم می‌کند.

به همین منظور بیست‌و‌چهارم اسفند ۹۴ ماموران اقدام به دستگیری مرتضی کردند و در بازرسی از محل فعالیت او موفق به کشف و توقیف تعدادی کامپیوتر خودرو دست‌دوم شدند که مرتضی قصد فروش آنها تحت عنوان کامپیوتر نو را داشت. مرتضی پس از اطلاع از مسروقه بودن کامپیوترهای خودرو در اظهاراتش گفت: «از طریق بروشورهای تبلیغاتی با شخصی به‌نام اصغر آشنا شدم که اقدام به فروش کامپیوتر خودرو تحت عنوان کامپیوتر نو به من می‌کرد و من از مسروقه بودن آنها اطلاع نداشتم.»

مرتضی افزود: «از طریق بروشور تبلیغاتی درباره فروش قطعات سیم‌کشی که در داخل مغازه‌ها پخش شده بود، با اصغر آشنا شدم. ابتدا طی تماس تلفنی درخواست قطعات سیم‌کشی کردم که ارسال شد.»

او ادامه داد: «پس از تحویل آن قطعات، در داخل جعبه علاوه‌بر قطعات بروشور، کامپیوتر خودرو نیز قرار داشت؛ از این رو دوباره با اصغر تماس گرفتم و این بار از او درخواست کامپیوتر خودرو کردم و او هر کامپیوتر خودرو را به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان می‌فروخت.»

دومین حلقه دستگیری

با شناسایی محل تردد اصغر در محدوده خیابان سعدی، مشخص شد که متهم جای مشخصی ندارد. اما سرانجام اصغر ۴۱ ساله دستگیر و در بازرسی از او تعدادی کامپیوتر خورو کشف شد.
متهم در همان اظهارات اولیه به مسروقه بودن اموال کشف شده و فروش آنها تحت عنوان کامپیوترهای نو اعتراف کرد.

او مدعی شد که قطعات بسته‌بندی شده توسط همدست ۴۳ ساله‌اش رضا تحویل داده شده و او نیز در چند ماه گذشته اقدام به فروش این قطعات به فروشندگان قطعات خودرو کرده است.
با شناسایی محل فعالیت رضا در محدوده خیابان امیرکبیر، او نیز دستگیر و در بازرسی از محل فعالیتش تعدادی کامپیوتر خودرو مسروقه آماده برای بسته‌بندی کشف و توقیف شد.

رضا پس از انتقال به اداره بیستم آگاهی، فردی ۲۵ ساله به‌ نام سجاد را به‌عنوان سارق کامپیوترهای خودرو معرفی و اعتراف کرد که کامپیوترهای مسروقه را به قیمت هر دستگاه ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان از سجاد خریداری کرده است. با معرفی سجاد که از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای تهران بود، او نیز در خیابان طیب شناسایی و دستگیر شد. او در حالی دستگیر شد که در شرایط روانی عادی نبود و با سلاح سرد به سمت ماموران حمله کرده بود و قصد فرار داشت. سجاد پس از دستگیری و انتقال به اداره بیستم به سرقت تعداد زیادی کامپیوتر انواع خودرو اعتراف کرد.

صفدر جانپرور، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهم در جرائم مختلف سرقت، دستور انتشار بدون پوشش تصویر سجاد از سوی مقام قضایی صادر شده است. از این رو شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند برای پیگیری شکایات خود به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.»

 منبع: فرهیختگان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا