درآمد روزانه ۲۰ ميليون توماني وكيل كلاهبردار

موبنا – رسيدگي به اين پرونده همزمان با طرح شكايت زن جواني در دادسراي ناحيه ۳۴ از وكيلي به اتهام كلاهبرداري به جريان افتاد. شاكي وقتي مقابل قاضي سيدمحمود محمدي، داديار شعبه اول قرار گرفت، گفت: مدتي قبل شوهرم به اتهام سرقت بازداشت شد. از آنجايي كه مستأجريم و كسي ندارم، به دنبال اين بودم …

موبنا – رسيدگي به اين پرونده همزمان با طرح شكايت زن جواني در دادسراي ناحيه ۳۴ از وكيلي به اتهام كلاهبرداري به جريان افتاد.

شاكي وقتي مقابل قاضي سيدمحمود محمدي، داديار شعبه اول قرار گرفت، گفت: مدتي قبل شوهرم به اتهام سرقت بازداشت شد. از آنجايي كه مستأجريم و كسي ندارم، به دنبال اين بودم كه به شوهرم كمك كنم تا هر چه زودتر آزاد شود. به همين دليل وقتي به دادسرا آمدم جلوي در دادسرا با مردي آشنا شدم كه مدعي بود با وكيل‌هاي زيادي ارتباط دارد.

او وكيلي را به من معرفي كرد و گفت: اين وكيل قاضي‌هاي دادسرا را به خوبي مي‌شناسد و با ارتباط خوبي كه با آنها دارد مي‌تواند به زودي مقدمات آزادي شوهرم را فراهم كند و حتي مجازات زنداني او را كاهش دهد. پس از اين وكيل مورد نظر را ملاقات كردم و او مبلغ ۱۰ ميليون تومان از من گرفت تا كارهاي حقوقي پرونده را انجام دهد. وي در ادامه گفت: اين وكيل اصرار داشت اول بايد ۱۰ ميليون تومان به او بدهم اما الان احتمال مي‌دهم كه او از من كلاهبرداري كرده است.

پس از طرح اين شكايت بررسي‌ها نشان داد نام اين وكيل در كانون وكلا وجود دارد و مشخص شد وي از مدتي قبل در اين دادسرا وكالت تعداد زيادي از متهمان را به عهده گرفته است.

تحقيقات بعدي حكايت از آن داشت اين وكيل جوان با تشكيل باند كارچاق كن و با ادعاي ارتباط با قضات و نفوذ در سيستم قضايي طعمه‌هاي خود را در اطراف مجتمع‌هاي قضايي شكار و با اين ترفند مبالغ كلاني را از خانواده متهمان دريافت مي‌كند.

سرانجام چند روز پس از طرح اين شكايت وكيل كلاهبردار با تيزهوشي قاضي پرونده هنگامي‌ که مي‌خواست خانواده متهم ديگري را براي كلاهبرداري به دام بيندازد، دستگير شد.

پس از دستگيري متهم، ۳۰ شاكي با تشكيل پرونده از وكيل كلاهبردار شكايت كردند. در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان متهم افزوده مي‌شود، بررسي‌ها نشان داد وي با فريب خانواده متهمان روزانه حدود ۲۰ ميليون تومان در آمد كسب كرده است.

متهم كه با قرار ۵۰۰ ميليون توماني تا تحقيقات كامل آزاد است، به دستور قاضي محمود محمدي به موجب قرار نظارت قضايي فعلاً به مدت هشت ماه از كشور ممنوع‌الخروج شد و به مدت هشت ماه نيز از كار در دادگاه‌هاي كيفري استان تهران، محاكم كيفري تهران و كل حوزه قضايي توابع شهر تهران ممنوع شد.

تحقيقات درباره اين پرونده از سوي كارآگاهان ادامه دارد.

 منبع: جوان

دکمه بازگشت به بالا