باج‌گیری سیاه هکر «تلگرام» از دختر

موبنا – سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: با شکایت دختری جوان که در سرنوشت شومی گرفتار شده بود تیمی از پلیس سایبری وارد عمل شد و در تحقیق از این دختر پی برد یک ناشناس با هک تلگرام و دسترسی به شماره دوستان وی و عکس‌های خصوصی‌اش با تهدید به …

موبنا – سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: با شکایت دختری جوان که در سرنوشت شومی گرفتار شده بود تیمی از پلیس سایبری وارد عمل شد و در تحقیق از این دختر پی برد یک ناشناس با هک تلگرام و دسترسی به شماره دوستان وی و عکس‌های خصوصی‌اش با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شروع به اخاذی کرده است.

وی تصریح کرد: پلیس پس از یکسری تحقیقات فنی پسرناشناس را که جوانی ۲۱ ساله و اهل مشهد است شناسایی و دستگیر کرد.

سرهنگ جهانشیری بیان داشت: این پسر که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود پس از مواجهه با مدارک دیجیتالی پلیس سایبری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به عمل مجرمانه خود اقرار کرد.

وی با اشاره به معرفی هکر باج‌گیر به مقام قضایی خاطر نشان کرد: در این پرونده اگر دختر جوان از رمز عبور مناسب استفاده می کرد اطلاعات کاربری وی به راحتی در دست هکر قرار نمی‌گرفت.

هرچه رمز عبور پیچیده‌تر و طولانی‌تر باشد کشف آن سخت‌تر است و هکر مدت زمان زیادی برای به دست آوردن اطلاعات نیاز دارد که اگر کاربران به صورت دوره‌ای رمز عبور را تغییر دهند ضریب امنیتی اطلاعات کاربری شان بسیار بالا می‌رود.

 منبع: ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا