نزول بیمه‌ای‌ها پس از یک دوره رشد

موبنا – با توجه به اینکه گروه به این مقاومت مستحکم برخورد نموده، به نظر می‌رسد با عنایت به وضعیت عمومی بازار قادر به گذشتن از آن نباشد و توصیه می‌شود استراتژی تدافعی در این صنعت اتخاذ نمایید و بیشتر فروشنده باشید؛ زیرا احتمال نزول قیمت‌ها از این سطوح مقاومتی مستحکم رفته‌رفته قوت می‌گیرد. همچنین سقف …

موبنا – با توجه به اینکه گروه به این مقاومت مستحکم برخورد نموده، به نظر می‌رسد با عنایت به وضعیت عمومی بازار قادر به گذشتن از آن نباشد و توصیه می‌شود استراتژی تدافعی در این صنعت اتخاذ نمایید و بیشتر فروشنده باشید؛ زیرا احتمال نزول قیمت‌ها از این سطوح مقاومتی مستحکم رفته‌رفته قوت می‌گیرد.
همچنین سقف ۴۸۰۰ واحد که بالاترین اوج تاریخی در نمودار شاخص این گروه است نیز، باعث دفع رو به پایین قیمت‌ها خواهد شد؛ بنابراین تلاقی دو مقاومت سقفی مورب و اوج تاریخی همانند سدی محکم جلوی رشد قیمت‌ها را خواهد گرفت. شاخص این صنعت برای گذشتن از این محدوده مهم نیاز به اخبار بنیادی – درآمدی بسیار قوی دارد.

نزول بیمه‌ای‌ها پس از یک دوره رشد

در شکل دوم، با فرض استمرار این موج صعودی و تقویت نیروهای خرید، انتظار می‌رود قیمت‌ها از سقف تاریخی ۴۸۰۰ واحد بگذرد و شاخص گروه وارد ابر موج ۳ باهدف ۵۷۰۰ تا ۶۳۰۰ واحد گردد. در این صورت نیز توصیه می‌کنم از حجم دارایی‌های خود در این صنعت در سهم‌هایی که در نزدیکی سقف هستند بکاهید، سود خود را از بازار خارج کنید و منتظر تثبیت شاخص بالای ۴۸۰۰ واجد بمانید.

این استراتژی شما را در اوج قیمت‌ها از بازار خارج می‌کند و شما در برابر نزول احتمالی واکسینه می‌کند. همچنین در موج صعودی احتمالی که بالاتر از ۴۸۰۰ واحد است شما را مجدداً وارد بازار می‌کند؛ زیرا معامله گران حرفه‌ای در سقف‌های تاریخی تا ۸۰درصد از حجم سبد خود می‌کاهند و در عقب‌نشینی‌ها به مقاومت مجدداً وارد می‌شوند.

نزول بیمه‌ای‌ها پس از یک دوره رشد
 منبع: اقتصادنیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا