TSMC طراحی تراشه‌‌ی ۱۰ نانومتری A11 برای استفاده در آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس را آغاز کرده

موبنا -براساس گزارش منتشر شده توسط دیجی تایمز که برگرفته از اطلاعات ارائه شده توسط منابع موجود در چرخه‌ی تولید محصول است، کمپانی TSMC کار طراحی تراشه‌های A11 را که در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت، آغاز کرده است. در صورتی که همه چیز براساس سنت همیشگی اپل پیش رفته و …

موبنا -براساس گزارش منتشر شده توسط دیجی تایمز که برگرفته از اطلاعات ارائه شده توسط منابع موجود در چرخه‌ی تولید محصول است، کمپانی TSMC کار طراحی تراشه‌های A11 را که در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت، آغاز کرده است. در صورتی که همه چیز براساس سنت همیشگی اپل پیش رفته و این کمپانی آیفون‌های سال آینده‌ی میلادی خود را آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس نام گذاری کند، پس در این صورت تراشه‌ی A11 در این محصولات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که TSMC تراشه‌ی A11 را مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرآیند FinFET توسعه خواهد داد. براساس شنیده‌ها TSMC در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی از فرآیند تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری خود رونمایی کرده و در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد عرضه‌ی تراشه‌های مبتنی بر این تکنولوژی تولید به مشتریان خواهیم بود. انتظار می‌رود درآمد حاصل از فروش تراشه‌های ۱۰ نانومتری در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ میلادی راهی حساب‌های بانکی TSMC شود.

با وجود مسائلی که تولید تراشه‌های مورد استفاده در آیفون ۶ اس توسط سامسونگ و TSMC برای اپل ایجاد کرد، این کمپانی در نظر دارد تا تولید تراشه‌هایش را در سال جاری میلادی به یک کمپانی واگذار کند که شنیده‌ها این کمپانی را TSMC گزارش کرده‌‌اند، بر این اساس ۱۰۰ درصد از تراشه‌های مورد استفاده در آیفون ۷ که A10 نام دارد، توسط TSMC تولید خواهد شد. در مورد سال آینده‌ نیز شایعات حکایت از تولید دو سوم از تراشه‌های A11 توسط TSMC دارند. هنوز مشخص نیست که دیگر تولید کننده‌ی تراشه‌های A11 کدام کمپانی خواهد بود، اما شانس سامسونگ برای در اختیار گرفتن این مسئولیت بیش از سایر کمپانی‌ها است.

 منبع: زومیت| نویسنده: حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا