امنیت اندروید N در برابر آسیب پذیری ها افزایش یافته است

موبنا -اندروید N با تغییراتی جدیدی در بخش نرم‌افزاری سیستم همراه است که در مورد بسیاری از آن‌ها پیش از این مطالبی را منتشر کرده‌ایم. همچنین بسیاری دیگر از قابلیت‌های این سیستم‌عامل پس از انتشار عمومی اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن توسط گوگل، مشخص شد. مثل همیشه با ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، قطعا ویژگی‌های …

موبنا -اندروید N با تغییراتی جدیدی در بخش نرم‌افزاری سیستم همراه است که در مورد بسیاری از آن‌ها پیش از این مطالبی را منتشر کرده‌ایم. همچنین بسیاری دیگر از قابلیت‌های این سیستم‌عامل پس از انتشار عمومی اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن توسط گوگل، مشخص شد. مثل همیشه با ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، قطعا ویژگی‌های امنیتی آن هم بهبود یافته و بهتر می‌تواند سیستم و کاربر را در برابر خطرات امنیتی محافظت کند. گوگل به طور خاص بر روی تقویت سیستم در اندروید N کار کرده بنابراین با چنین اقداماتی می‌توان از باگ‌ها و مشکلات امنیتی که پس از عرضه نسخه قبلی سیستم عامل مورد بحث در جوامع اندرویدی به طور گسترده‌ای مورد بحث قرار گرفت، جلوگیری کرد.

یکی از مشکلات مشخص مورد اشاره در سرورهای رسانه‌ای رخ داد که وظایف مختلف مرتبط با قابلیت‌های رسانه‌ای گوناگون را مدیریت می‌کرد و گوگل هم پس از این اتفاق اعلام کرد مشکل به کدی مرتبط می‌شود که وظیفه آن پردازش فرمت‌فایل‌های رسانه‌ای و کدک‌های آن‌ها است. سرورهای رسانه‌ای مسئول انجام چنین وظایفی در سیستم هستند اما در اندروید N تغییراتی اعمال شده که ارائه مجوزهای جداگانه و تبدیل کردن سرورهای مورد بحث به چند بخش، از جمله این تغییرات هستند. گوگل به این نکته نیز اشاره کرده که جلوگیری از انجام حملاتی مانند آنچه پس از انتشار عمومی نسخه قبل رخ داد را ساده کرده و در آینده این نوع مشکلات را از میان برمی‌دارد تا مجددا اتفاقا مشابه گذشته رخ ندهند.

علاوه بر بخش بخش کردن قسمت‌های مختلف سرورهای رسانه‌ای، هر جزء فقط دسترسی لازم برای انجام کاری که انجام می‌دهد را دارد. این یعنی سرورهای دوربین دسترسی به اجزایی مانند بلوتوث را دیگر نخواهند داشت. با استفاده از چنین روشی، سیستم می‌تواند کنترل بهتری در هنگام بروز مشکلات و مسائل امنیتی داشته باشد و گوگل می‌خواهد این اطمینان را ایجاد کند که توانایی جلوگیری از باگ‌هایی که به آن‌ها اشاره شد را دارد. این غول جستجوگر همچنین اعلام کرده که اندروید N کدها را بین سندباکس‌هایی پردازش می‌کند که در کل دسترسی خاصی نداشته یا دسترسی محدود دارند.

 منبع: زومیت| نویسنده: مجتبی بوالحسنی

دکمه بازگشت به بالا