اینها را در یخچال نگذارید

موبنا – اما با این کار از انرژی یخچال مان بیش از حد استفاده می کنیم و انرژی را هدر می دهیم. علاوه بر این بعضی از مواد غذایی در یخچال خراب می شوند. با توجه به متن ذیل، این ۱۱ خوراکی را می توانید به راحتی خارج از یخچال نگه دارید. ۱٫ سس تند …

موبنا – اما با این کار از انرژی یخچال مان بیش از حد استفاده می کنیم و انرژی را هدر می دهیم. علاوه بر این بعضی از مواد غذایی در یخچال خراب می شوند. با توجه به متن ذیل، این ۱۱ خوراکی را می توانید به راحتی خارج از یخچال نگه دارید.

۱٫ سس تند

به گزارش آکاایران: سس تند اصلا نیاز به سرد نگه داشته شدن ندارد، مگر اینکه رویش نوشته باشد “در یخچال نگهداری شود”. سس را می توانید بیرون از یخچال معمولا تا سه ماه نگه دارید و اصلا نگران کپک زدن آن نباشید. ترشیجات را هم می توانید خارج از یخچال نگه دارید به شرطی که قاشق کثیف در آن فرو نکنید.

۲. سیب زمینی

برودت بر عطر و طعم سیب زمینی اثر منفی می گذارد، بنابراین بهتر است آن را در یخچال نگهداری نکنید. بهترین شرایط برای نگهداشتن سیب زمینی قرار دادن آن در سبد یا پاکت ها کاغذی است. نگهداری سیب زمینی در کیسه های پلاستیکی رطوبت را تشدید می کند و باعث زیاد شدن سرعت فساد سیب زمینی می شود. سیب زمینی بیرون از یخچال سه هفته تازه می ماند.

۳٫ پیاز

پیاز را هم درست مثل سیب زمینی باید در سبد یا کیسه ای نگهداری کنید که امکان گردش هوا پیرامون آن وجود داشته باشد. یخچال پیاز را خراب می کند. به علاوه یادتان باشد پیاز را کنار سیب زمینی نگذارید. رطوبت و گازهایی که از سیب زمینی منتشر می شود، می تواند باعث پوسیدگی پیاز شود.

۴٫ نان

اگر نان را ظرف ۴ روز مصرف می کنید، می توانید آن را بیرون از یخچال قرار دهید. البته این برای نان هایی است که در طبخ آنها از جوش شیرین استفاده نشده است، در غیر این صورت به جای یخچال باید نان را در فریزر بگذارید. نان در فریزر سریع یخ می زند و رطوبت و تازگی خود را حفظ می کند. نگهداری در یخچال نان را بیات می کند.

۵. باتری

خیلی ها معتقدند نگهداری از باتری ها در یخچال باعث ماندگاری بیشتر آنها می شود. این عقیده درستی نیست. بهترین جا برای نگهداری باتری ها دمای اتاق است. گرما یا سرمای بیش از حد می تواند عملکرد باتری ها را کاهش دهد و باعث فاسد شدن سریع تر آنها شود.

۶. سیر

سیر را می توانید تا دو ماه بدون نگرانی در دمای اتاق نگهداری کنید. هیچ قارچی جرات نمی کند در سیر رشد کند! سیر را هم باید مثل پیاز طوری ذخیره کنید که هوا بتواند از اطراف آن عبور کند. البته می توانید سیر له شده را در فریزر هم نگهداری کنید و تا مدت ها تازه خواهد ماند.

۷. گوجه فرنگی

خیلی از ما گوجه فرنگی را در یخچال نگهداری می کنیم اما می توان گوجه فرنگی را خارج از کیسه پلاستیکی روی کانتر آشپزخانه هم نگهداری کرد. مخصوصا اگر گوجه فرنگی ها کال باشند این کار به روند رسیدن آنها کمک خواهد کرد. آنها را می توانید در پاکت کاغذی هم نگهداری کنید.

۸. عسل

عسل هم از موادی است که نگهداری خارج از یخچال برایش مناسب تر است. عسل در محیط بیرون و دمای محیط خراب نمی شود به شرطی که در شیشه آن را همیشه بسته نگه دارید و چیزی داخلش نریزد. به هیچ عنوان قاشق کثیف را داخل آن نزنید چون مواد دیگر مثل خامه، زود فاسد می شوند.

۹. قهوه

قهوه در یخچال نم می کشد. در واقع رطوبت مواد غذایی یخچال ممکن است به قهوه منتقل شود. بهترین جا برای نگهداری قهوه دمای اتاق است. قهوه را در قوطی های دربسته نگه دارید. اگر فضایی که دارید مرطوب است، می توانید یک کیسه پلاستیکی روی در قهوه بگذارید و بعد در را ببندید تا کاملا وکیوم شود.

۱۰٫ خشکبار

خشکبار هم درست مثل قهوه در یخچال نم می کشند. بهترین راه برای نگهداری خشکبار گذاشتن آنها در کیسه پلاستیکی دربسته است. آنها را در پلاستیک بریزید، هوای پلاستیک را خالی کنید و در کمد یا کابینت بگذارید. با این کار می توانید آجیل ها را تا ۶ ماه کاملا تازه نگهدارید.

۱۱. حبوبات

حبوبات ممکن است در یخچال بوی بدی به خود بگیرند. خیلی از کدبانوها حبوبات را می خیسانند یا نیم پز می کنند و در فریزر می گذارند. اما اگر می خواهید حبوبات را خشک نگه دارید، آنها را در دمای اتاق قرار دهید. بهتر است آنها را در پلاستیک یا ظروف دربسته نگهداری کنید.

 منبع:  بیتوته 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا