گوشی‌های ویندوز فونی موقعیت انگشت را پیش از لمس نمایشگر تشخیص می‌دهند

موبنا، میثم لطفی – این فناوری از نسل جدید نمایشگرهای لمسی مجهز خازن‌هایی استفاده می‌کند که به کمک آن می‌تواند تشخیص دهد کدام بخش از بدنه گوشی را در دست می‌گیرد و به دقت محاسبه می‌کند انگشت خود را روی کدام نقطه از نمایشگر فرود می‌آورید. با این اطلاعات، گوشی هوشمند می‌توان این حس را …

موبنا، میثم لطفی – این فناوری از نسل جدید نمایشگرهای لمسی مجهز خازن‌هایی استفاده می‌کند که به کمک آن می‌تواند تشخیص دهد کدام بخش از بدنه گوشی را در دست می‌گیرد و به دقت محاسبه می‌کند انگشت خود را روی کدام نقطه از نمایشگر فرود می‌آورید.

با این اطلاعات، گوشی هوشمند می‌توان این حس را در اختیار بگیرد تا پیش از آنکه نمایشگر را لمس کنید، محل لمس انگشت را تشخیص دهد و متوجه شود کدام نقطه را قرار است فشار دهید. این فناوری به کاربران کمک می‌کند زمانی که انگشت خود را در بالای یک لینک اینترنتی نگه داشته‌اند و هنوز به نمایشگر متصل نکرده‌اند، اطلاعات سایت اینترنتی مربوطه را شناسایی کنند.

windows phone (2)

مایکروسافت بر خلاف تلاش‌هایی که پیش‌تر در این زمینه انجام شده بود امیدوار است فناوری جدید آن قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد و جز حرکت صفحات اینترنتی به بالا و پایین، دنیای نمایشگرهای لمسی بدون لمس توسط انگشت کاربر را متحول کند.

به عنوان مثال، زمانی که در حال تماشای تصویر ویدیویی در گوشی ویندوز فونی هستید، می‌توانید بدون لمس نمایشگر قابلیت‌های مربوط به تماس صوتی را در اختیار بگیرید. اگر زمانی که ویدیو را تماشا می‌کنید گوشی را با یک دست نگه داشته‌اید، قابلیت‌های کنترلی بدون نیاز به لمس گوشی متناسب با همان دست و در همان سمت گوشی ارایه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا