قيمت جهاني طلا افزايش يافت/ اونس ۱۲۸۰ دلار

موبنا -امروز قيمت طلا در بازارهاي جهاني ۱.۱ دلار افزايش يافت و هر اونس از اين فلز گرانبها به قيمت ۱۲۸۰ و ۱۰ سنت معامله شد قيمت امروز اين فلز زرد در کمترين زمان به قيمت ۱۲۷۳ دلار و ۳۰ سنت و در بيشترين زمان به قيمت ۱۲۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسيد. امروز قيمت …

موبنا -امروز قيمت طلا در بازارهاي جهاني ۱.۱ دلار افزايش يافت و هر اونس از اين فلز گرانبها به قيمت ۱۲۸۰ و ۱۰ سنت معامله شد قيمت امروز اين فلز زرد در کمترين زمان به قيمت ۱۲۷۳ دلار و ۳۰ سنت و در بيشترين زمان به قيمت ۱۲۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسيد.

امروز قيمت طلا نسبت به يک ماه گذشته ۴۸ دلار و ۹۰ سنت و نسبت به يکسال گذشته ۸۸دلار و ۹۰ سنت با افزايش همراه بود.

امروز در گروه ساير فلزات گرانبها، نقره رشد ۴ سنتي داشت اما پالاديوم ۲ دلار با کاهش همراه شد. دو فلز گرانبهاي پلاتينوم و راديوم هم نسبت به روز گذشته افزايش قيمتي نداشتند.

خبرگزاري رويترز درباره دليل افزايش قيمت طلا نوشت: طلا بعد از ۳ روز روند کاهشي، با ارائه آمارهاي ضعيف از اقتصاد آمريکا تا حدودي سرمايه‌گذاران مطمئن شدند که به اين زودي‌ نرخ بهره در آمريکا افزايش نخواهد يافت بنابراين اشتهاي آنها به سرمايه‌گذاري روي فلز زرد افزايش يافت.

آمارهاي آمريکا نشان داد که به‌کار گيري کارگران در بخش خصوصي به کمترين ميزان سه سال گذشته رسيده است و اين سرمايه‌گذاران را به سمت سرمايه‌گذاري مطمئن‌تر بيشتر ترغيب کرد.

از سوي ديگر رشد اقتصاد جهاني همچنان مطلوب نيست و سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مولد کمتر و به سمت فلز زرد کشيده شده است.

اما در اين ميان برگشت ارزش دلار در برابر ين که در روزهاي گذشته به شدت افت کرده بود تا حدودي مانع از افزايش بيشتر قيمت طلا شد.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا