همزمان با مناقشه اپل و FBI، پلیس لس آنجلس یک دستگاه آیفون ۵s را رمزگشایی کرده است

موبنا -زمانی که اپل بر سر رمزگشایی آیفون ۵c یکی از مهاجمان سن برناردینو در دادگاه بود و این موضوع جنجال خبری بزرگی را به راه انداخت، دپارتمان پلیس لس آنجلس موفق به رمزگشایی یک دستگاه آيفون ۵s شد. براساس گزارش منتشر شده توسط لس آنجلس تایمز، مستندات دادگاه نشان از این دارد که پلیس …

موبنا -زمانی که اپل بر سر رمزگشایی آیفون ۵c یکی از مهاجمان سن برناردینو در دادگاه بود و این موضوع جنجال خبری بزرگی را به راه انداخت، دپارتمان پلیس لس آنجلس موفق به رمزگشایی یک دستگاه آيفون ۵s شد.

براساس گزارش منتشر شده توسط لس آنجلس تایمز، مستندات دادگاه نشان از این دارد که پلیس لس آنجلس موفق شده تا یک دستگاه آیفون ۵ اس را رمزگشایی کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط روزنامه‌ی لس آنجلس تایمز، کانی زیچ، یکی از کارآگاهان پلیس لس آنجلس متخصصی را معرفی کرده که قادر است آیفون‌های قفل شده را رمزگشایی کرده و باز کند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که جزئیاتی از نحوه‌ی رمزگشایی آیفون مورد نظر در کنار اطلاعاتی از اینکه چه کسی موفق شده تا این آیفون رار رمزگشایی کند، ارائه نشده است. در گزارش منتشر شده اشاره‌ای به نسخه‌ی سیستم‌عامل آیفون مورد نظر نیز نشده تا مشخص شود لس آنجلسی‌ها کدام یک از نسخه‌های iOS اپل را هدف قرار داده‌اند. پس از موفق شدن اِف بی آی در رمزگشایی آیفون ۵c یکی از مهاجمان سن برناردینو، شایعاتی مبنی بر همکاری یک کمپانی دیگر در ازای پرداخت یک میلیون دلار برای رمزگشایی آیفون ۵c منتشر شد.

همان‌طور که اشاره کردیم به نظر می‌رسد این موضوع همزمان با مناقشات اپل با اِف بی آی رخ داده است؛ چراکه تاریخ مستندات موجود در دادگاه که توسط زیچ تنظیم شده، به تاریخ ۱۸ مارس سال جاری میلادی اشاره می‌کند. آیفون ۵ اس مورد نظر مربوط به پرونده‌ای است که در آن مایکل جیس، متهم به قتل آپریل جیس شده است.

 منبع: زومیت| نویسنده: حسین خلیلی صفا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا