فیلمی که شهاب حسینی برای بازی در آن دستمزد نگرفت +عکس

موبنا – شهاب حسینی در این فیلم در حالی به ایفای نقش پرداخته است که به گفته کارگردان این فیلم او برای بازی در آن هیچ پولی دریافت نکرده و به این کارگردان جوان برای ایفای این نقش اعتماد داشته است. سروش محمدزاده کارگردان جوان این فیلم که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر …

موبنا – شهاب حسینی در این فیلم در حالی به ایفای نقش پرداخته است که به گفته کارگردان این فیلم او برای بازی در آن هیچ پولی دریافت نکرده و به این کارگردان جوان برای ایفای این نقش اعتماد داشته است.

سروش محمدزاده کارگردان جوان این فیلم که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر نیز توانست جایزه بهترین فیلم بخش هنروتجربه را کسب کند در بخشی از گفتگوی خود که با ماهنامه هنر و تجربه منتشر شده با اشاره به چگونگی حضور شهاب حسینی در این فیلم می گوید: «از آقای حسینی در تیتراژ با عنوان سرمایه‌گذار یاد شده، در حالی که سرمایه‌گذاری ایشان، بازی در فیلم بوده است و در واقع دستمزدشان را در فیلم سرمایه‌گذاری کردند. خیلی دیگر از دوستان هم یا دستمزدی نگرفتند یا کمتر از دستمزد واقعی‌شان گرفتند. برآورد هزینه فیلم ما حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان است اما به لحاظ مالی ما ۴۰۰ میلیون کمتر هزینه کردیم که بعد از فروش فیلم و اکران باید بعدا پرداخت شود. البته این روش در فیلم اول فقط جواب می‌دهد و برای فیلم دوم کسی این‌طوری کار نمی‌کند.»

او در نشست دیگری که روز گذشته در کرج برای نقد فیلم چهارشنبه برگزار شد دوباره بر این موضوع تاکید کرد و گفت: «قطعا اگر شرایط بهتر و امکانات بیشتری داشتیم این فیلم حداقل ۳۰ درصد بهتر از آب در می‌آمد. ما کل فیلم را با ۱۶۰ میلیون تومان ساختیم و شهاب حسینی برای ایفای نقش در این فیلم هیچ پولی نگرفت.»

این اتفاق برای نخستین بار در سینمای ایران رخ نمی دهد. پیش از این نیز مواردی مشاهده شده است که بازیگران مطرح برای حضور در برخی فیلم ها دستمزدی نگرفته اند یا دستمزد حداقلی دریافت کرده اند و سهمی از فروش فیلم در قراردادشان ذکر شده است اما بی شک این مساله از اهمیت انتخاب شهاب حسینی و حضور او در این فیلم کم نمی کند زیرا اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه شاید فروش چندانی را عاید این فیلم نکند و او پیش از این اقدام به خوبی از این مساله آگاه بوده است.

فیلمی که شهاب حسینی برای بازی در آن دستمزد نگرفت

«چهارشنبه» اثری اجتماعی است که نگاه متفاوتی به مقوله اعدام دارد و در خلاصه قصه آن آمده است: شاید هیچکدام نمی دانستند اتفاقى می افتد که چهارشنبه را برایشان روزى متفاوت می کند.

شهاب حسینی ، آرمان درویش، نسیم ادبی، هستی مهدوی فر، امیر حسین شام بیاتی، الهام حاج فتحعلی، فرخنده فرمانی‌زاده، گیتی قاسمی، رسول ادهمی، نیما راد، پیام اینالویی، محمدرسول صفری، حمیدرضا جانباز، امیر کوروش زاده، بهناز بستان دوست، صمد عدالت زاده، مهدی حاج صفار، آریو ملت‌دوست، ایلیا کیوان، پانته آ کی‌قبادی، احسان ناجی و علیرضا خاتمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 منبع:جام نیوز  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا