مصرف «ماری‌جوانا» در آلمان قانونی می‌شود

موبنا – دولت آلمان قصد دارد مصرف ماری جوانا را به عنوان یک گیاه درمانی قانونی کند. بر این اساس روز چهارشنبه لایحه ای با این موضوع در هیات دولت این کشور به تصویب رسید. پیش نویس این لایحه توسط هرمان گروهه، وزیر بهداشت آلمان تهیه شده است و او بر ماهیت بهداشتی این پیش …

موبنا – دولت آلمان قصد دارد مصرف ماری جوانا را به عنوان یک گیاه درمانی قانونی کند. بر این اساس روز چهارشنبه لایحه ای با این موضوع در هیات دولت این کشور به تصویب رسید.

پیش نویس این لایحه توسط هرمان گروهه، وزیر بهداشت آلمان تهیه شده است و او بر ماهیت بهداشتی این پیش نویس تاکید دارد.

بر اساس این لایحه، افرادی که به طور جدی بیمار شده اند، می توانند ماری جوانا را در ازای نسخه و به طور قانونی از داروخانه ها تهیه کنند و هزینه این دارو نیز تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهد گرفت.

ماه گذشته یکی از شهروندان آلمان توانست با اثبات این موضوع که استفاده از ماری جوانا منجر به تسکین درد او می شود، مقابل دادگاه پیروز شود. او همچنین توانست مجوز کشت این گیاه را نیز دریافت کند.

چنانچه لایحه مد نظر دولت به تصویب پارلمان آلمان برسد، اجرای آن از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.

اخیرا دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز اعلام کرد قصد دارد مصرف و تجارت ماری جوانا را از بهار سال ۲۰۱۷ میلادی قانونی کند. اما بر خلاف آلمان، کانادا استفاده از ماری جوانا با اهداف تفریحی را نیز قانونی خواهد کرد.

این نگرانی وجود دارد که وضع چنین قانونی باعث شود کانادا به یک مرکز گردشگری برای مصرف ماری جوانا تبدیل شود.

در ایالات متحده آمریکا نیز در چهار ایالت اورگان، کلرادو، آلاسکا و واشنگتن مصرف ماری جوانا با اهداف درمانی و بهداشتی قانونی است.

 منبع:دانشجو  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا