ضرورت افزایش حقوق معلمان بازنشسته و حق‌التدریس

موبنا – «علی محمد شاعری» در همایش بزرگداشت مقام معلم در سالن فرهنگی هنری غار هوتو در جمع معلمان مرد بهشهر، اظهار کرد: معلمان کسانی هستند که در عرصه فرهنگ، هویت‌سازی و خودباوری جامعه تلاش می‌کنند و پایه‌های اصلی کشور را در حوزه‌های استقلال و آزادی ملت می‌سازند. وی افزود: همه باید بکوشیم ضمن این‌که …

موبنا – «علی محمد شاعری» در همایش بزرگداشت مقام معلم در سالن فرهنگی هنری غار هوتو در جمع معلمان مرد بهشهر، اظهار کرد: معلمان کسانی هستند که در عرصه فرهنگ، هویت‌سازی و خودباوری جامعه تلاش می‌کنند و پایه‌های اصلی کشور را در حوزه‌های استقلال و آزادی ملت می‌سازند.

وی افزود: همه باید بکوشیم ضمن این‌که یادگیرنده خوبی هستیم برای خود، خانواده و جامعه معلم و درس‌آموز نیز باشیم تا پیشرفت، توسعه، استقلال، عزت و سربلندی کشور را همان گونه که امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ترسیم کردند محقق کنیم.

شاعری خاطرنشان کرد: وظیفه انبیاء الهی هدایت جامعه بود و در حقیقت هدف و راه مبعث، هدایت انسان‌ها از تاریکی به سوی نور و از کفر به ایمان بود که معلمان نیز همین نقش را ایفا می‌کنند، چون معلمان نقش روشنگری، توانمندسازی، هدایت و راهبری جامعه را دارند.

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم گفت: اگر می‌خواهیم ایران به استقلال، خودباوری و خوداتکایی برسد باید در مقابل ظلم و زیاده‌خواهی کشورهای دیگر مبارزه کند و در حوزه اقتصادی خودکفا شود و نیز در زمینه خدمت‌رسانی به مردم با سبک و روش مناسب عمل کند تا رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد.

شاعری با بیان این‌که توسعه در بستر جامعه اتفاق می‌افتد، افزود: توسعه و پیشرفت در اداره‌ها و واحدهای صنعتی و حتی کارگاه‌های کوچک و مزارع کشاورزی صورت می‌گیرد و نیز رشد اقتصادی، تولید کالا و خدمات توسط انسان به وجود می‌آید، از همین‌رو باید به نیروی انسانی توجه بیشتری شود.

وی اظهار کرد: کشور ژاپن با وجود آن‌که نفت و گاز ندارد با توانمندسازی نیروی کار و استفاده از نفت کشورهایی مانند ایران، به تولید کالا پرداخت و سپس ایران را تحریم کرد.

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم افزود: هم‌چنین کشور چین کالاهای مورد نیاز ایران مانند مهر، تسبیح و چادر بانوان و کت و شلوار آقایان را تولید و به ایران صادر می‌کند در حالی که منابع اولیه خود مانند نفت را از ایران تهیه کرده و این مسأله به‌علت ضعف مدیریت‌ها در کشور است، چون مهارت لازم برای تبدیل کردن منابع به کالا و خدمات را نداریم.

شاعری با بیان این‌که عزت مسلمان در استقلال اقتصادی و اجتماعی و نیز هویت دینی، بومی و فرهنگی آن است، گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در ایجاد انقلاب اسلامی، دادن هویت جدید به مسلمان‌ها بود و خودباوری این‌که ما می توانیم و این شعار توسط معلمان محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و واحد های صنعتی به دلیل این است که تعریف درستی از کار و تولید در کشور ارائه نشده و اگر می‌خواهیم ایران به توسعه دست یابد و چرخ اقتصاد به حرکت دربیاید باید فرهنگ کار و تلاش و سازندگی را ترویج دهیم.

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم خاطرنشان کرد: وابستگی به کشورهای دیگر در فرهنگ مسلمانی جایگاهی ندارد بلکه باید برای توسعه، استقلال کشور در حوزه‌های مختلف حفظ شود که نظام آموزشی در سطوح متوسطه و عالی نقش ایجاد تغییر در جامعه را دارد.

شاعری گفت: تغییر پایدار باید در دانش، مهارت، نگرش‌ها و مهارت‌های انسانی صورت بگیرد که نقطه آغاز این تغییر در آموزش و پرورش است و در این راستا باید فاصله بین حرف و عمل را کم کنیم، چون مدیریت جهادی تطبیق حرف و عمل است.

وی افزود: کشوری که می‌خواهد اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند و در مقابل ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا بایستد باید مدیریت هوشمند و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

منتخب مردم شرق مازندران در مجلس با بیان این‌که آموزش و پرورش در ایران هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: مشکلات معلمان حق‌التدریس به خصوص معلمان پیش دبستانی در خصوص حقوق پایین آنها باید برطرف و ساماندهی شود، چون آنها فرزندان این مملکت را تربیت می‌کنند و نباید کرامت انسانی آن‌ها نادیده گرفته شود.

شاعری تصریح کرد: متأسفانه معلمان بازنشسته نیز در وضعیت خوبی قرار ندارند و در حقیقت پس از پایان خدمت برای آن‌ها ارزش قائل نمی‌شوند و هم‌اکنون تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلان بسیار زیاد است و کرامت انسانی آن‌ها حفظ نمی‌شود.

 منبع: 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا