بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۶

موبنا، میثم لطفی – در حالی که طی چند ماه گذشته شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، ال‌جی، HTC از پرچمداران خود رونمایی کرده‌اند، این بار قرار نیست از دستگاه‌های موبایلی کوچک یا همان گوشی‌های هوشمند صحبت به میان آید و در عوض نسل بزرگتر آنها یعنی تبلت‌ها تحلیل می‌شوند. سامسونگ و اپل همچنان به عنوان بزرگترین …

موبنا، میثم لطفی – در حالی که طی چند ماه گذشته شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، ال‌جی، HTC از پرچمداران خود رونمایی کرده‌اند، این بار قرار نیست از دستگاه‌های موبایلی کوچک یا همان گوشی‌های هوشمند صحبت به میان آید و در عوض نسل بزرگتر آنها یعنی تبلت‌ها تحلیل می‌شوند.

سامسونگ و اپل همچنان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان رایانه لوحی در جهان محسوب می‌شوند و با این وجود دیگر شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی هم بخشی از این بازار را در اختیار دارند. در اینجا بهترین تبلت‌هایی که در سال ۲۰۱۶ میلادی در بازار جهانی به فروش می‌رسند، معرفی شده‌اند.

تبلت Galaxy TabPro S

41-Samsung Galaxy TabPro S

این محصول دو کاره است که یک صفحه‌کلید سخت‌افزاری به آن متصل می‌شود تا علاوه بر رایانه لوحی، در قالب لپ‌تاپ هم بتوان از آن استفاده کرد. برای این محصول نمایشگر ۱۲ اینچی AMOLED با کیفیت ۲۱۶۰ پیکسل، رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، گیرنده بی‌سیم LTE، ضخامت ۶.۳ میلیمتری و باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته شده است.

تبلت iPad Pro 9.7 اپل

42-Apple iPad Pro 9

این رایانه لوحی که نمایشگر ۹.۷ اینچی دارد، یک تحول در عرضه تبلت‌ها محسوب می‌شود و نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی iPad Pro با اندازه کوچکتر و قابلیت‌های کاربردی‌تر عرضه شده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به صفحه‌کلید جداشدنی Smart Keyboard، قلم هوشمند Apple Pencil، چهار اسپیکر استریو و پردازنده A9X اشاره کرد.

تبلت Fire آمازون

The new Amazon Fire tablet is displayed during a media event introducing new Amazon products in San Francisco, California September 16, 2015. Amazon.com Inc introduced on Thursday the $49.99 tablet, a price tag analysts said was low enough to set it apart in a crowded market and draw more customers to its online services. The new Fire tablet, one of several new and upgraded devices launched by Amazon, comes with a 7-inch (17 cm) wide screen and a front and back camera. It will start shipping on Sept. 30. Photo taken September 16, 2015.  REUTERS/Beck Diefenbach - RTS1KUE

این رایانه لوحی بسیار ارزان که با قیمت ۵۰ دلار فروخته می‌شود، نمایشگر ۷ اینچی با کیفیت ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل را در خود جا داده است. تبلت Fire از نظر قابلیت‌های سخت‌افزاری حرف چندانی برای گفتن ندارد، ولی قیمت ارزان این محصول باعث شده است در بین بهترین و پرفروش‌ترین رایانه‌های لوحی جهان معرفی شود.

تبلت MediaPad M2 10.0 هوواوی

44-Huawei MediaPad M2 10

این رایانه لوحی اندرویدی شامل نمایشگر ۱۰.۱ اینچی می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. برای آن پردازنده Kirin 930 در نظرگرفته شده است و از دیگر امکانات این محصول می‌توانبه رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی یا در مدل دیگر رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد. قلم هوشمند این محصول M-Pen نام دارد و قیمت مدل پیشرفته آن کمتر از ۳۵۰ دلار است.

تبلت (Pixi 3 (8 آلکاتل

45-Alcatel Pixi 3 (8)

این رایانه لوحی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ ساخته شده است که نمایشگر ۸ اینچی آن تصاویر را با کیفیت ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. این رایانه لوحی شامل پردازنده Snapdragon 210 و ۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه سیستم پشتیبانی از کارت حافظه microSD می‌شود و با قیمت ارزان ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

تبلت Plus 10 آلکاتل

46-Alcatel Plus 10

این رایانه لوحی دو کاره می‌تواند به عنوان لپ‌تاپ هم مورد استفاده قرار گیرد و یک صفحه‌کلید سخت‌افزاری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تبلتبه گیرنده LTE مجهز شده است و از مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای Cherry Trail اینتل، دو اسپیکر مجزا در قسمت جلو و کیفیت ۱۲۸۰ پیکسلی نمایشگر اشاره کرد. قیمت این تبلت ویندوزی ۳۵۰ یورو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا