اطلاعات میلیون‌ها کاربر جیمیل در بازار سیاه فروخته می‌شود. برای شما چطور؟

موبنا، میثم لطفی – در آخرین خبرها گفته شده است که طی چند هفته اخیر میلیون‌ها کاربر سرویس پست الکترونیکی جیمیل دسترسی به حساب کاربری خود را از دست داده‌اند. بر اساس این خبرها به صورت دقیق‌تر گفته شده است اطلاعات مربوط به ۲۷۲.۳ میلیون حساب کاربری سرقت شده است. البته بخش اعظم حساب‌های کاربری …

موبنا، میثم لطفی – در آخرین خبرها گفته شده است که طی چند هفته اخیر میلیون‌ها کاربر سرویس پست الکترونیکی جیمیل دسترسی به حساب کاربری خود را از دست داده‌اند. بر اساس این خبرها به صورت دقیق‌تر گفته شده است اطلاعات مربوط به ۲۷۲.۳ میلیون حساب کاربری سرقت شده است.

البته بخش اعظم حساب‌های کاربری سرقت شده مربوط به سرویس Mail.ru روسیه می شود. ولی در این اتفاق نام بسیاری از سرویس‌های بزرگ ارایه دهنده خدمات ایمیل هم به چشم می‌خورد که کاربران را نگران کرده است.

This illustration shows a laptop with the Gmail logo. An evil hacker is lurking behind the computer.
This illustration shows a laptop with the Gmail logo. An evil hacker is lurking behind the computer.

در این میان اطلاعات مربوط به ۲۴ میلیون حساب کاربری جیمیل، ۱۲ میلیون حساب کاربری مایکروسافت و ۴۰ میلیون حساب کاربری سرویس پست الکترونیکی یاهو به سرقت رفته است.

هنوز هیچ روش کاربردی ارایه نشده است تا مشخص شود اطلاعات کدام یک از حساب‌های کاربری در دست هکرها قرار دارد. ولی اگر نگران هستید، روش‌هایی در این زمینه وجود دارد. علاوه بر آنکه می‌توانید رمز عبور خود را عوض کنید، هم‌اکنون زمان مناسبی محسوب می‌شود تا سیستم شناسایی دو مرحله‌ای را برای  حساب کاربری خود فعال کنید و یک لایه محاظتی دیگر هم به پست الکترونیکی خود بیافزایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا