سامسونگ در صدر جدول فروش بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا قرار گرفت

موبنا -این موضوع تقریبا بر کسی پوشیده نیست که در گذشته سامسونگ مشکلاتی در سوددهی داشته، اما این کمپانی همواره سعی کرده تا خود را بروز نگه‌دارد؛ در نتیجه با تغییر سبک طراحی در محصولات خود، به یک زبان طراحی و تولید عالی دست یافته که حالا محصولات جدیدش را در این مسیر قرار می‌دهد …

موبنا -این موضوع تقریبا بر کسی پوشیده نیست که در گذشته سامسونگ مشکلاتی در سوددهی داشته، اما این کمپانی همواره سعی کرده تا خود را بروز نگه‌دارد؛ در نتیجه با تغییر سبک طراحی در محصولات خود، به یک زبان طراحی و تولید عالی دست یافته که حالا محصولات جدیدش را در این مسیر قرار می‌دهد و با همین سبک آن‌ها را تولید می‌کند. سامسونگ در سال گذشته تلفن‌های هوشمند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را با بدنه‌هایی از جنس فلز و شیشه تولید و معرفی کرد که این محصولات و نیز گوشی‌های فلزی دیگر این شرکت باعث شدند تا فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی افزایش یابد. در همین راستا فروش گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نیز به صورت شگفت‌انگیزی برای سامسونگ خوب بوده و بر اساس گزارش‌های این غول کره‌ای، باعث شده تا سود این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۶ تا ۴۱ درصد افزایش داشته باشد.

بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی Counterpoint سامسونگ در آمریکا نیز فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. بر اساس گزارش موسسه یاد شده، این شرکت در ماه مارس ۲۸.۸ درصد سهم بازار را در اختیار داشته که این یعنی این کمپانی در کشور یاد شده پس از ۱۱ ماه در صدر لیست پرفروش‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند قرار بگیرد. همچنین بر طبق گفته‌ی موسسه‌ی تحقیقاتی مورد بحث، اپل همچنان با در اختیار داشتن ۲۳ درصد از بازار آمریکا پس از سامسونگ، در جایگاه دوم لیست قرار گرفته است. دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج احتمالا دلیل اصلی این موفقیت برای سامسونگ محسوب می‌شوند؛ چراکه این پرچمداران جدید فروش بسیار بالایی را در سراسر جهان تجربه کرده و باعث شدند تا این غول کره‌ای حتی بالاتر از بخش صنایع غذایی قرار بگیرد. البته نا گفته نماند که اپل در سال جاری هنوز آیفون ۷ را معرفی نکرده و بسیار هیجان‌انگیز است که ببینیم پس از معرفی این گوشی، آیا سامسونگ همچنان در این جایگاه باقی خواهد ماند یا نه.

ال‌جی الکترونیکز نیز در ماه مارس فروش خوبی را در آمریکا داشته و اعلام شده این شرکت هم اکنون ۱۷.‍‍۱ درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد که این سهم به احتمال زیاد با عرضه‌ی گوشی جدید ال‌جی G5 در بازارهای مختلف، بیشتر هم خواهد شد. اما در شرایط کنونی اوضاع فروش برای شرکت‌های چینی تولید‌کننده موبایل‌های هوشمند چندان رضایت بخش نیست. به عنوان مثال هواوی در ماه مارس تنها یک درصد از سهم بازار را در اختیار داشته و ZTE نیز پس از ال‌جی در مقام چهارم قرار گرفته و ۶.۶ درصد از سهم بازار آمریکا را کسب کرده است. علاوه بر این آلکاتل هم ظاهرا تلاش زیادی برای قرار گرفتن در لیست ۵ شرکت برتر تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند آمریکا کرده و با کسب ۴.۵ درصد از سهم بازار این کشور، در مکان پنجم لیست جای گرفته است.

 منبع:زمیت | نویسنده: مجتبی بوالحسنی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا