شهرام جزایری: احمدی نژاد متهم اصلی پرونده بابک زنجانی است

موبنا – نامش شهرام است و حالا همه ایران او را می شناسند. شهرام جزایری… همان جوان ۳۰ ساله تهرانی که کارش را با درب نوشابه بازکردن برای مشتری های ساندویچی عمویش آغاز کرد و در سن ۱۶ سالگی کارو بارش تمیزکردن خانه ها و ویلاهای مردم در شمال کشور بود. بستنی فروشی که می …

موبنا – نامش شهرام است و حالا همه ایران او را می شناسند. شهرام جزایری… همان جوان ۳۰ ساله تهرانی که کارش را با درب نوشابه بازکردن برای مشتری های ساندویچی عمویش آغاز کرد و در سن ۱۶ سالگی کارو بارش تمیزکردن خانه ها و ویلاهای مردم در شمال کشور بود. بستنی فروشی که می خواست دندانپزشک شود اما ترم آخر بیخیال تحصیل شد و به سمت تجارت رفت و آنقدر رفت و رفت و رفت تا به مدیریت بر ۵۰ شرکت تجاری رسید اما ارسال چک ۱۵۰ میلیون تومانی به بیت رهبری و ارتباط با برخی مدیران نام او را سر زبان سیاسیون و مجلسی ها انداخت تا اینکه در ۲۸ آبان ماه ۱۳۸۰ یعنی درست در زمان تولدش وقتی می خواست با هواپیما به امارات سفر کند به اتهام فساد مالی دستگیر و زندانی شد.

رشوه، جعل اسناد و تبانی در معاملات دولتی بخشی از اتهامات شهرام جزایری بود تا اینکه با حکم دادگاه به ۱۴ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت های بازرگانی و تجاری و پرداخت جریمه ۱۲۲ میلیون دلاری محکوم شد.

جزایری از زمان دستگیری تا پایان محکومیت سیزده سال زندانی بود، در این بین چندین بار به مرخصی رفت و یکبار هم فرار کرد. سرانجام شهرام جزایری صبح جمعه ۱۱مهر ۱۳۹۴ پس از گذراندن ۱۳ سال حبس در سن ۴۳ سالگی از زندان اوین آزاد شد.

جزایری در این سال‌ها بارها در مصاحبه‌ها و گفتگوهایش اعلام کرد که اعدام شدن بهتر از زندانی شدن است. حالا حدود هشت ماه از آزادی شهرام جزایری می‌گذرد و در این مدت هیچ گونه فعالیت اقتصادی به گفته خودش نداشته است. چندی پیش جزایری عنوان کرد که در این ۱۳ سال خانواده‌اش آسیب زیادی دیده‌اند و تصمیم دارد تا یکی دو سال آینده فقط به آنها رسیدگی کند. اما به یکباره در چند ماه اخیر شهرام جزایری خبرساز شد و اعلام کرد که به زودي يكي از بزرگترين بانك‌هاي خصوصي دنيا را در بازارهاي بين‌المللي ايجاد خواهد كرد. همچنین جزایری چند هفته قبل در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که قصد دارد به نمايندگي از ملت مظلوم ايران عليه دولت ايالات متحده آمريکا به ديوان بين‌المللي دادگستري وابسته به سازمان ملل متحد شکايت کند و بخاطر تحميل تحريم‌هاي ناجوانمردانه به ایران درخواست ۷۵۰ ميليارد دلار غرامت کند.

نوشته های مشابه

فعالیت های شهرام جزایری پس از آزادی و اظهاراتش در مورد اقتصاد کشور، مسئولان، سیاستمداران و رسانه ها موجب شد تا از وی دعوت کنیم با حضور در خبرگزاری موج گفتگویی غیرمحرمانه داشته باشیم.

شلوار ورزشی آدیداس، کتانی مرغوب، تی شرت مارک و یک تلفن همراه که دائم زنگ می خورد. خندان، شاداب با چشمانی جستجوگر و البته کمی هم استرس از حضور در خبرگزاری و نشستن مقابل یک خبرنگار … البته شاید خودش بگوید نه …استرسی نداشتم! ادبیات غیر رسمی، شوخی با خبرنگاران، اما صبور و باهوش …

*خبرنگار : سلام؛ خوش آمدید

– شهرام جزایری: … لبخند می زند … سلام علیکم؛

وقتی آزاد شدم دیدم مردم کم حوصله شده اند

* بعد از ۱۳ سال که از زندان آزاد شدید با حضور در خیابان ها، رصد اخبار، گفتگو با دوستان و آشنایان و بررسی وضعیت جامعه چه تغییراتی مشاهده کردید که برای شما جالب بود؟

– در حوزه اجتماعی دیدم که خیل عظیمی از مردم که دچار خسارت های ناشی از تحریم شده بودند با تغییر رفتار مواجه بودند و طبیعی است که وقتی بحرانی رخ می دهد هر عضو خانواده واکنشی نشان دهد. مردم کم حوصله تر شده اند و برای من قابل تامل بود. در حوزه اقتصادی هم باید بگویم وقتی من ۱۵ سال قبل کاسبی می کردم حرف یک کاسب حرف بود اما الان رفقای من که دارند کاسبی و تجارت می کنند حتی شرکت های وابسته به بانک ها هم تعهدات خود را در موعد مقرر انجام نمی دهد. در حوزه ورزشی هم یادم هست توفیقات خوبی داشتیم اما حالا حتی مربی های خارجی هم ایران نمی آیند.

* به اعتقاد شما تمام این کاستی ها علتش مدیریت دولت نهم و دهم بوده است؟

– نمی شود اینطور گفت. بالاخره دولت قبل هم از سوی مردم انتخاب شدند. اما به نظر می رسد دلیل اصلی رسیدن به این شرایط مسئولان وقت دولت قبل بوده اند.

دولت قبل روی خیلی را سفید کرد

* وقتی شنیدید معاون اول رئیس جمهور وقت فساد کرده و باید زندانی شود چه واکنشی داشتید و پیش خود چه فکر کردید؟

– بالاخره درست یا نادرست، به حق یا نا حق ۱۳ سال درگیر فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و تبعاتش بودم. هر چند در زمان فعالیت هایم همیشه در چارچوب قانون حرکت کردند اما ناگهان قل و زنجیر مفاسد اقتصادی را بر گردن من انداختند و بالاترین مقام قضایی کشور حکم درست بودن اقدامات اقدامات اقتصادی و خوش حسابی من را صادرکرد اما شما رسانه ای ها من را بعنوان مفسد اقتصادی معرفی کردید و حالا هم دست از عناد خودتان برنداشتید. تا اینکه دولت عزیزی سرکار آمد و روی خیلی ها را سفید کرد و خیلی بی پروا و بی حیا درگیر پرونده های کلان اقتصادی و دست بردن در اموال بیت المال انجام دادند. بنده یک ریال از تسهیلات بانکی را صرف کار شخصی نکردم و همه در شرکت ها در حال گردش بود اما این افراد به اموال بیت المال دست درازی کردند.

دو سال زودتر می دانستم رحیمی دستگیر می شود

* پس با این اوصاف شما از دستگیری آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور وقت خوشحال شدید؟

– نه؛ من دشمنم هم متهم شود خوشحال نمی شوم. در هر حال از مقامات عالی رتبه کشور و سمتی در سطح نخست وزیری داشته و متهم شده است. خانواده محترم آقای رحیمی گرفتاری های خودشان را دارند چون سرپرستشان در زندان است. اتفاقا ۲ سال قبل از دستگیری آقای رحیمی بازپرس پرونده من که از قضا بازپرس پرونده آقای رحیمی هم بود به من گفت: به زودی آقای رحیمی هم دستگیر می شود. یادم هست چند باری هم دستگاه قضا برای دستگیری آقای رحیمی خیز برداشت اما رئیس دولت وقت حمایت های بی حدی از وی کردند.

* بعد از آزادی گفتید فعلا قصد فعالیت اقتصادی ندارم و می خواهم مدتی در خدمت خانواده باشم اما چند ماهی است که فعالیتهای زیادی را بعنوان مشاوره اقتصادی شروع کردید و مصاحبه های شما در رسانه ها و فضای مجازی زیاد دیده می شود سوال این است که چرا؟ و واقعا به دنبال چه هستید؟ آیا هدف خاصی از این همه تبلیغات هستید؟

– از شما تعجب می کنم. من نگفتم مصاحبه نمی کنم. گفتم تا سال ۹۶ فعالیت اقتصادی را آغاز نمی کنم. از شما سوال می کنم خود شما چقدر به من اصرار کردید تا با من مصاحبه کنیم؟

* اصراری نداشتم فقط رسما دعوت کردم و خواستم گفتگو داشته باشیم.

برخی رسانه ها من را تهدید کردند باید مصاحبه کنید و الا …

– همه مصاحبه های من قطعا با درخواست رسانه ها و خبرنگاران محترم بوده و محبت و لطف دارند چون شهرام جزایری ویژگیهای خاصی دارد. بعد از آزادی ۶ ماه تلفن جواب ندادم و بعد دوستان لطف داشتند و درخواست کردند. حتی تهدید هم می کردند. هفته قبل یکی از روزنامه ها تحلیل من درآوردی از من نوشته بود وقتی تماس گرفتم گفت: شهرام چرا با من مصاحبه نمی کنی؟! وقتی اسم تو را در روزنامه می زنم فروش ما بالا می رود! گفتم اگر مصاحبه نکنم باید من را تهدید کنی؟ گفت بله تهدید می کنم.

سایت انتخاب آقای فقیهی پسرش را مامور کرد با من مصاحبه کند و من مصاحبه نکردم و بعد از آن علیه من تحلیل منتشر کردند. در هر حال شهرام جزایری ۱۳ سال سکوت کرد و علیه آن ساعتها در صدا و سیما و رسانه ها صحبت شد و امروز به طور محدود حرف می زنم و با ادب و قانون گفتگو می کنم چون در حوزه اقتصاد صاحب نظر هستم. کار سیاسی هم دوست ندارم. تلگرامم هم از طریق کانال حرفهایم را می زنم.

* شما مدعی هستید که در امور اقتصادی صاحب نظرید اما ۱۳ سال از این فعالیتها به دور بودید. سوال این است که در این ۱۳ سال چگونه علم و آگاهی خودتان از شرایط اقتصادی را به روز نگه داشتید؟

– شما تائید می کنید علم من به روز است؟

* من گفتم بر اساس اظهارات خودتان …

– شما اقرار می کنید اطلاعات من به روز است تا من جواب بدهم.

* وقتی می گوئید حاضرم با ۵ وزیر مناظره کنم یعنی اطلاعات شما به روز است.

– بله این حرف را من زدم اما فکر می کنم احتیاط می کنید تا بگوئید من اطلاعات به روزی دارم. ببینید یک خبرنگار و یک پزشک و هرفردی که در رشته تخصصی خودش صاحب فکر و اندیشه است در صورت توقف در زندان یا بیمارستان امکان کارش کمتر است اما در زندان حتی خبرنگاران و مهندسان کار خود را می کردند. در هر حال در زندان به شدت به روز بودم. و گاهی دانشم ۲۰ سال از روز جلوتر است.

* این به روز بودن به دلیل مطالعه روزنامه ها و تماس با خارج از زندان است؟

– دانش داشتم؛ و دانش مجموعه ای از علم است.

وزرای اقتصادی دولت آقای روحانی توانایی بسیار ضعیفی دارند

* شما مدعی هستید پیشنهاداتی به وزرا و نمایندگان و چهره ها دادید آیا درخواست یا پاسخی هم در این خصوص گرفته اید؟

– دوستانی که در دولت هستند و حتی دستکاه قضایی و مجلس از من مشورت می گیرند اما نمی پذیرم از نزدیک با سیاسیون کار کنم و نیازی هم ندارم. بحث مناطره با ۵ وزیر هم در موضوع اقتصاد مقاومتی بود. چون می دانم وزرای حوزه اقتصادی دولت آقای روحانی توانایی بسیار ضعیف دارند گفتم می توانم کمک کنم و قصد تخریب هم ندارم و می خواهم واقعا شفاف کمک کنم.

* در همین مورد شما موضوع پرداخت یارانه ۲.۵ میلیون تومانی برای هر ایرانی را مطرح کردید. آیا این هم جزو همان پیشنهادات علمی و تخصصی شماست؟

– اطرافیان رئیس جمهور سابق به روش عوام پسندانه و خوش بینانه حرف های کوچه بازاری می زده و گفتند یارانه ۲۵۰ هزار تومانی خواهیم داد. من هم در پاسخ گفتم به شدت با پرداخت مستقیم یارانه مخالف هستم. عزت مردم ایران تا جایی هست که حاضرند ماهانه از جیب پول دهند تا دولت به وظایف حاکمیتی خودش درست عمل کند. الان شما حاضرید ماهانه ۲۵۰ هزار تومان به دولت بدهید اما رشوه و دزدی در کشور نباشد؟ یا اینکه دولت خدمات درست به مردم ارائه کند؟ حالا که مردم اعتماد ندارند که دولت این خدمات را ارائه کند پس یارانه طلب می کنند. برای همین اساس پرداخت یارانه نهادینه شده و من هم باید به آن احترام بگذارم.

اون آقای رئیس جمهور سابق چه گلی به سر مردم زد/ رئیس بانک مرکزی هم رفت آمریکا برگشت شاخص بورس کاهش یافت

سوال من این است که در ۸ سال ریاست جمهوری آن آقا چه گلی سرمردم زدند. جز اینکه دلار ۸۰۰ تومن تحویل گرفتند و ۴ هزار تومان تحویل دادند؟! در محاسبه شفاهی که من طرح کردم گفتم که بر اساس گزارش بانک جهانی درآمد سرانه عربستان ۱۷ هزار دلار و کشور ترکیه ۹ هزار دلار و ایران حدود ۴ هزار دلار است. یعنی اینکه باید طرحی دهم که درآمد سالانه یک ایرانی ۱۵ هزار دلار است. حالا اگر شهرام جزایری از وزرای توانمند و از رئیس بانک مرکزی متخصص استفاده کند (نه اینکه رئیس بانک مرکزی مان برود آمریکا به جای آوردن میلیون ها دلار با کاهش شاخص بورس بازگردد ) نمی تواند این سرانه را محقق کند؟ قطعا اگر افتخار دهند مشاوره بدهم در ۲ ماهه اول یارانه نقد ۲.۵ میلیون تومانی می دهم اما همزمان خدمات ارائه می کنم. و در ماه سوم همین یارانه صرف هزینه خدمات دولتی اعم از بیمه و غیره می شود که باید شهروندان بپردازند.

نهاوندیان خودش نقطه ضعف اقتصاد دولت است

* یعنی در دولتی که رئیس دفتر رئیس جمهورش رئیس اتاق بازرگانی بوده و افراد اقتصادی خوشنامی فعالند این محاسبات و ایده ها به ذهنشان نرسیده است و شما فقط بلد هستید؟

– بنده به شدت می گویم آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور فردی فرهیخته و محترم و دولتی است اما نخبه اقتصادی نیست. اتفاقا یکی از دلایل ضعف اقتصادی کابینه حضور مقدس ایشان باشد چون اصلا توانمند نیستند.

آقایان بگویند در این ۶ ماه چه کردند

* یعنی دولت به ایده های شما نرسیده است؟

– بله رسیده است. اتفاقا به آقای نهاوندیان و شخص رئیس جمهور در موضوع هسته ای تبریک می گویم چون موفقیت بزرگی را به ارمغان آوردند اما به همان صورت در حوزه اقتصادی ضعیف هستند. امروز پسا تحریم است و آقایان بگویند در این ۶ ماه پس از تحریم چه کردند؟ اصلا برنامه دولت را به من نشان دهید. آیا نگاه رهبری در آن هست؟ در این مدت آقای نهاوندیان چقدر پول برای کشور آوردند؟

سازمان بورس چقدر مجوز راه اندازی شرکت سهامی عام داده است؟

سوال من این است که همین سازمان بورس و اوراق بهادار زیر مجموعه دولت روزانه چقدر مجوز ثبت و راه اندازی شرکت سهامی عام می دهد؟ بنده می گویم برای یک مجوز ۶ ماه طول می کشد. در بحث کیفی چقدر شرکتهای بازار سرمایه موجود را حمایت کردند. آقای فلان در جلسه می گوید من فلان طرح را قبول ندارم! شما بعنوان مسئول موظف به حفظ سرمایه و افزایش سرمایه هستید و دستور دولت است.

وزیر اقتصاد به رئیس بورس حکم داده کار ذاتی اش را انجام دهد …!

یک نکته جالب است که در رسانه ها هم منتشر شد. وزیر محترم اقتصاد طی حکم ویژه ای رئیس سازمان بورس را مسئول تامین بازار سرمایه کرده است؟ معلوم است آقای وزیر وظیفه ها را نمی شناسد. مثل این است که رئیس جمهور حکم دهد به وزیر اقتصاد بگوید شما مسئول اقتصاد کشور هستید! در حالی که سازمان بورس وظیفه ذاتی اش حفظ بازارسرمایه و افزایش سرمایه است. جناب آقای رئیس سازمان بورس قدرت دارد اما به وظیفه ذاتی خودش عمل نمی کند و حالا خودش قانون وضع می کند که این بدنه پوسیده برای دولت سابق است. عوض اینکه شرکتی که به بحران خورده کمکش کنند به دنبال این هستند شرکت درش بسته شود!

آقای روحانی اینها که هستند در وزارت اقتصاد گذاشتید؟/ نوبخت در سطح سازمان مدیریت نیست

اگر وزیر اقتصاد بازار پول را می شناخت رئیس بانک مرکزی اش در آمریکا این کار را نمی کرد. با اینکه دوستان من هستند اما من نظر فنی می دهم و اگر فوری و فوتی اقدام نکنند مشکل جدی می بینند. هرچند که اقدامات آقای روحانی در حدی بوده که دور بعد هم رئیس جمهور می شود اما سوال من این است که آقای دکتر روحانی اینها که هستند که در وزارت اقتصاد گذاشتید؟ آقای نوبخت فردی در مجلس بوده و بسیار هم فردی فرهیخته و باادب و با شخصیت هستند اما سازمان برنامه ریزی در اندازه ایشان نیست. فردی می خواهد کاردان و حرفه ای…

* مثلا کی؟

– نمی توانم بگویم. من مصاحبه ای از آقای نوبخت دیده بودم که گفته بودند فلان جا پول نداریم. شما مسئول برنامه اید و باید برای دولت و بخش خصوصی پول تامین کنید و شعار ندهید.

۷ روز رئیس بانک مرکزی می شوم؛ اگر از آمریکا دست خالی برگشتم مرا دار بزنید

* برای همین گفته بودید اگر یک هفته رئیس بانک مرکزی شوید تحول ایجاد می کنید؟

– بنده دنبال پست نیستم. می گویم که همه جای دنیا نخبگان را رئیس بانک مرکزی قرار می دهند. اگر من ۷ روز رئیس بانک مرکزی بودم و می رفتم نیویورک دست خالی بر می گشتم من را دار بزنید.

رئیس جمهور باید فورا به استانداران تفویض اختیار بدهد

* با طرح آقای محسن رضایی برای ایالتی کردن کشور که حالا وزیر کشور هم گفته به استانداران اختیار دهیم موافق هستید؟

– دنبال شعار نیستم. همینکه خیلی فوری و فوتی اختیارات استانداران را افزایش دهید کمی مشکلات حل می شود. در دولت قبل عوام فریبی بود و رئیس جمهور سفر می رفت آن هم سالی یکبار در حالی که باید رئیس جمهور هر روز در استانها باشد حالا نبود باید استاندار این ظرفیت و اختیارات را داشته باشد.

* به اعتقاد شما در ضعف اقتصادی دولت چه افرادی بار خودشان را می بندند؟

– در دولت فعلی فساد کمتر است. پیشنهاد هم می کنم به زودی دادگاه رئیس جمهور سابق برگزار شود.

* آیا این حرف درست است که در ایران هرفردی سرمایه دار باشد به سراغش می آیند؟

– نه؛ کشور ما کشورامنی است و سرمایه گذاری در امنیت قراردارد.

*آیا در انتخابات اخیر افرادی بودند که نیاز به حمایت مالی یا مشاوره شما برای پیروزی داشته باشند؟

– سالهاست فریاد زدم با سیاسی ها کاری ندارم.

به کروبی پول ندادم

* اگر به گذشته بازگردید بازهم به آقای کروبی ۳۰۰ میلیون تومان می دهید؟

– من به آقای کروبی پول ندادم. به اشخاص و افرادی که از طرف آقای کروبی معرفی می شدند قرض می دادم.

احمدی نژاد ولایت گریز بود

* در انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری در دوران زندان حضور داشتید؟

– در همه انتخابات ها حضور فعال داشتم و رای دادم. و دیگران را هم تشویق می کردم. اما اینجا باید بگویم که آقای احمدی نژاد تنها نقطه ضعفی که داشتند ولایت گریزی بود و به اعتماد رهبری خیانت کردند.

به هاشمی و کروبی رای دادم

* شما جزو آن نیستید که به آقای احمدی نژاد رای دادید و بعد حالا پشیمان هستید؟

– بنده به هیچ عنوان به ایشان رای ندادم

* به کی رای دادید؟

دور اول به آقای هاشمی و دور دوم به آقای کروبی

* جلوی نام شهرام جزایری همیشه نوشته می شه مفسد اقتصادی … و این فکر کنم مدتها ادامه خواهد داشت درسته؟

– با اطلاع رسانی های عجولانه و سلیقگی رسانه ها مخالف هستم. این جار و جنجال رسانه ها نشان می دهد که به قوه قضائیه اعتماد ندارند. بنده گلایه دارم. من در پرونده ام دزدی و فساد نیست اما صبوری می کنم.

* شما مشروح کامل دادگاه رسیدگی به پرونده مه آفرید خسروی و بابک زنجانی را مطالعه کردید؟

– بله

* کدام را باهوش تر می دانید؟

– ما بحثمان روی رنکینگ آدمها هوش نیست. امروز طبقه بندی انسان ها توانایی هوش، شکل ظاهری، ایمان، دانش، اعتماد به نفس و تجربه است. بر اساس جدول می توان گفت که هوش این افراد چگونه است.

مه آفرید نباید اعدام می شد/ کار بدش جعل اسناد بود

* من هم در هر دو دادگاه حضور داشتم. بعنوان خبرنگار می بینیم که مه آفرید با خودش ده ها متهم دیگر در دادگاه همراه کرد از دختر تا نوجوانانی که به هر نحوی اغفال شده بودند اما بابک زنجانی خودش بود و ۲ شریکش هر چند هر دو مدعی خدمت به کشور بودند اما بابک زنجانی مدعی دور زدن تحریم ها و فروش نفت و کمک میلیارد دلاری به کشور است. در کل در پرونده مه آفرید به صورت ظاهری کلاهبرداری پررنگ تر است! نظر شما چیست؟

من در مورد مه آفرید خسروی می گویم که ایشان اقدامات بزرگی مانند اشتغالزایی ۲۰ هزار نفر را کرده بودند اما کار زشتشان جعل اسناد بود و وقتی با ایشان صحبت کردم سرش را پایین انداخت. گفتم چرا ۶۰۰ میلیارد تومان از بانک ملی منابع گرفتی و او گفت تجربه نداشتم. اما در کل با اعدام مخالف هستم و البته صلاحیت اظهار نظر در این پرونده را ندارم.

در پرونده بابک زنجانی احمدی نژاد متهم است

در مورد بابک زنجانی باید بگویم متهم هستند و اجازه ندارید در مورد ایشان بعنوان مجرم یاد کنید و اصل بر برائت است. این فرد در بازار جهانی ریسک کرده و خطر کرده و برای کشور رفته دلار بیاورد. از نظر بنده این فرد نمی تواند سو نیت مجرمانه قصد مقابله با نظام و مفسد فی الارض باشد اما من صلاحیت ندارم اظهار نظر کنم. اما رئیس دولت وقت آقای احمدی نژاد متهم اصلی هستند که با چه سندی و مجوزی ۲.۸ میلیارد دلار نفت ملت گرفتار را در اختیار این فرد می گذارد؟ فردی که در مناظره کذایی حساسیت برای ۳۰۰ میلیون تومان نشان می دهد حالا به راحتی این نفت را به فردی بدهد. انشا الله ایشان در محاکم حاضر شده و دفاع کنند. و امیدواریم قوه قضائیه قاضی خوشنام خودش آقای محسنی اژه ای را برای رسیدگی به این پرونده با حکم ویژه مامور کنند.

* با آقای زنجانی ارتباط داشتید؟

– دورا دور به ایشان مشورت می دادم. در یکسال اخیر در جهت استاندارد سازی شرکت های هواپیمایی قشم مشورت می دادم.

* حق مشاوره های شما چقدر است؟

– خیلی زیاد است.

* از خانواده تان صحبت می کنید؟

-ترجیح می دهم سکوت کنم.

شما در داخل و خارج از کشور ثروت دارید؟

ثروت من اعتبارم هست.

و حرف آخر ….

جوانهای ایرانی دوست دارند شهرام جزایری شوند. می خواهم ایران را بگردم. بعدش به خارج می روم. در زندان سفره های ۵۰ نفره داشتم و اینها مهمانان من بودند. در زندان وکیل بند نبودم اما من تعیین می کردم.

 منبع:موج

دکمه بازگشت به بالا