نسل جدید رنو به کف خیابان‌های ایران رسید+عکس

موبنا – نسل نخست رنو سیمبل، در سال ۱۹۹۹ در قالب یک سدان اقتصادی جمع و جور و به عنوان گونه سدان رنو کلیو۲، در بازار داخلی فرانسه عرضه شد. این مدل پیش از عرضه پروژه مشترک رنو و داچیا رومانی به اسم لوگان، ارزان‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول رنو فرانسه به حساب می‌آمد. سیمبل در …

موبنا – نسل نخست رنو سیمبل، در سال ۱۹۹۹ در قالب یک سدان اقتصادی جمع و جور و به عنوان گونه سدان رنو کلیو۲، در بازار داخلی فرانسه عرضه شد.

این مدل پیش از عرضه پروژه مشترک رنو و داچیا رومانی به اسم لوگان، ارزان‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول رنو فرانسه به حساب می‌آمد. سیمبل در کشورهای مختلف، با اسامی گوناگونی از جمله سیمبل، کلیو سیمبل، کلیو کلاسیک و رنو تالیا به فروش می‌رسید.

رنو

سیمبل در بازارهای رو به توسعه برزیل، آرژانتین، مکزیک، اروپای شرقی و ترکیه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

در مارس ۲۰۰۲، رنو فیس لیفتی جدید بر روی سیمبل ارائه کرد که این بار در نمای جلو شباهت‌های بیشتری با برادر هاچ‌بکش پیدا کرده بود. استقبال از سیمبل حتی شریک ژاپنی رنو را هم مجاب کرد تا دست به کار شود و با ایجاد تغییراتی بر روی این خودرو، سیمبلی مخصوص خودش و بنام نیسان پلاتینا طراحی کند و مستقیما آن را به بازار داغ آمریکای لاتین بفرستد.

طراحی خارجی

نسل سوم سیمبل یا در حقیقت نسل دوم لوگان، از فرم طراحی جعبه‌ای و خشک با خطوط شارپ فاصله گرفته و اکنون به لطف خطوطی نرم‌تر و بدنه‌ای سیال، تا حد زیاد مدرن‌تر و جذاب‌تر از گذشته جلوه می‌کند. چراغ‌های چندضلعی جلو که به آرامی به جلوپنجره مشکی رنگ خودرو پیوسته‌اند و در مدل فول با روشنایی روز(DAY LIGHT) که کاسه چراغ جلو را به دو بخش اصلی تفکیک می‌کنند، عرضه می‌شوند. لوگو لوزی شکل نیز به مانند تمام محصولات جدید رنو، در ابعادی بزرگ درست در وسط پیشانی سیمبل جا خوش کرده است.

در نمای جانبی شباهت در ها و ستون ها با تندر ۹۰ مشهود است

در نمای جانبی، در اولین نگاه، قوس زیبایی که از بالای چراغ عقب به قرینه گلگیر جلو پدید آمده است، خودنمایی می‌کند. از ارتفاع شیشه‌های جانبی در مقایسه با مدل‌های اولیه لوگان کاسته شده و خودرو در این قسمت، فرم شکیل‌تری به خود گرفته است.

آینه‌های جانبی جدید با وجود چراغ راهنما لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسند اگرچه که دستگیره درها با طرحی ساده در تلاشند تا به شما یاد آوری کنند که همچنان با یک سدان اقتصادی طرف هستید!

اما در نمای عقب به جرات می‌توان گفت که تغییر فرم چراغ‌ها از حالت عمودی در نسل‌های پیشین سیمبل و لوگان، بزرگترین نکته مثبت طراحی این قسمت محسوب می‌شود هرچند که گرافیک متفاوت چراغ‌ها و افزوده شدن دو رفلکتور به قسمت پایینی سپر هم در زیبا جلوه دادن این نما بی‌تاثیر نبوده‌اند.

طراحی کابین

با دیدن شباهت‌های ظاهری سیمبل با لوگان، ممکن است بر این تصور باشید که طراحی کابین آن نیز به مانند محصولاتی چون داستر و ساندرو، اختلاف چندانی با لوگان نداشته باشد، اما به محض ورود به اتاق این خودرو، در می یابید که با وجود پابرجا بودن اشتراکات فراوان با لوگان، طراحان آن از سبک اقتصادی کمی فاصله گرفته و فاکتورهای مدرنیته را به کابین سیمبل تزریق کرده‌اند.

طرح اصلی دریچه‌های تهویه مرکزی به منظور تمایز با دریچه های کناری دستخوش تغییراتی شده است. غربیلک فرمان بزرگتر و اکنون با تجهیز به کنترل‌های سیستم صوتی خوش دست‌تر از گذشته می‌نماید. نشان دهنده‌های پشت آمپر به شکلی اسپرت و جدید، سه استوانه اصلی را شامل می‌شوند.

تجهیزات داخلی و طراحی کابین از سبک اقتصادی کمی فاصله گرفته و فاکتورهای مدرنیته را به کابین تزریق کرده‌اند
رنو1

امکانات رفاهی و ایمنی
در بحث تجهیزات، سیمبل با ارائه فهرستی غنی‌تر نسبت به لوگان، سعی بر آن دارد تا خود را در درجه‌ای لوکس‌تر و یک پله بالاتر از همزاد رومانیایی‌اش قرار دهد. بنابراین در لیست آپشن‌های فابریک مدل فول آن، به چشم خوردن امکاناتی از قبیل سیستم مولتی مدیا مجهز به نمایشگر ۷ اینچ، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان چرم و چراغ‌های روشنایی روز که اغلب در خودروهای گران قیمت‌تر موجود است، جای تعجب نخواهد داشت.

البته به موارد فوق کامپیوتر مدیریت پیمایش سفر، مه شکن‌های جلو و عقب، رینگ اسپرت آلیاژی، دماسنج و سنسور عقب را هم اضافه کنید.

مشخصات فنی

پیشرانه ۱.۶ لیتری سیمبل با ۱۰۵ اسب بخار قدرت، اصلا با بازار ایران غریبه نیست این موتور در تندر ۹۰ و مگان ۱۶۰۰ نیز وجود داشته است.

نمایی از موتور خودرو

رنو2

گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، تنها گزینه موجود برای سیمبل‌های بازار ایران است سیمبل با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۵۱۷/۱۷۳۳/۴۳۴۸ میلی‌متری، اندکی طویل‌تر، پهن‌تر و کوتاه‌تر از تندر ۹۰ است و در ازا نصب تجهیزات بیشتر با ۲۱ کیلوگرم افزایش وزن نسبت به تندر مواجه شده است.

رنو سیمبل می تواند گزینه خوبی برای بازار باشد ولی موضوع قیمت گذاری آن باعث شده تا خریدار برای انتخاب آن با تردید مواجه شود . این خودرو هم اکنون در بازار در نوع فول حدود ۷۵ میلیون تومان برچسب قیمت خورده است که این رقم برای آن بالا به نظر می رسد و لذا در صورتیکه قیمت کمتری برای آن در نظر گرفته شود با توجه به سابقه خوبی که تندر ۹۰ در بین ایرانی ها دارد استقبال خوبی از ان خواهد شد.

 منبع:عصرایران  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا