یک ریال خلاف قانون نگرفته ام

موبنا، لیلا محمدنظامی – سیدمصطفی سیدهاشمی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع خود از سمت ریاست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با اشاره به سختی ها و مشکلاتی که طی سالهای اخیر بر شرکت مخابرات ایران وارد آمد، اظهار داشت: ما متهم بودیم که در شرکت مخابرات ایران سرمایه گذاری نکرده ایم و املاک مخابرات را …

موبنا، لیلا محمدنظامی – سیدمصطفی سیدهاشمی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع خود از سمت ریاست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با اشاره به سختی ها و مشکلاتی که طی سالهای اخیر بر شرکت مخابرات ایران وارد آمد، اظهار داشت: ما متهم بودیم که در شرکت مخابرات ایران سرمایه گذاری نکرده ایم و املاک مخابرات را فروختیم تا حقوق پرسنل را پرداخت کنیم. گفته می شد که مخابرات رو به افول رفته است و سرمایه گذاری نمی کند. اما خوشبختانه با گزارش سازمان حسابرسی، ما از این اتهامات سربلند بیرون آمدیم.
سیدهاشمی با بیان اینکه دولت ما را مکلف به واگذاری سالانه یک میلیون خط تلفن کرده است ادامه داد: نصب هر خط تلفن برای مخابرات، ۸۰۰ هزار تومان هزینه دربردارد و این درحالی است که فروش آن ۵۰ هزار تومان است. با این ارقام توسعه مخابرات به سختی انجام شد و خوشبختانه چند روز گذشته، وزیر ارتباطات نیز به این مساله اذعان کرد که با ۳۰ ریال نرخ مکالمه و ۵۰ هزار تومان فروش خط، نمی توان مخابرات را اداره کرد.
وی به رقم پرداختی ۲۵۰ میلیون تومانی برای بازنشستگی پیش از موعد بیش از ۹ هزار کارمند مخابرات اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۹۴ نیز موفق شدیم قراردادهایی را با شرکت چینی و یک شرکت ایتالیایی برای تامین شبکه مخابراتی کشور به صورت فاینانس منعقد کنیم که به طور قطع به نفع مخابرات خواهد بود.
سیدهاشمی با تاکید براینکه در ۶ سال و نیم گذشته در سمتی که بودم حتی یک خط موبایل، خط تلفن ثابت و یا حتی شماره رند، از مخابرات و همراه اول درخواست نکرده ام گفت: به جرات می گویم که در مدتی که در ریاست هیات مدیره مخابرات بودم حتی یک ریال خلاف قانون نگرفته و هزینه های یک میلیونی و دو میلیونی بابت ناهار و شام نداشته ام.
وی با بیان اینکه هیچگاه از مدیران مخابرات و ارتباطات سیار نخواسته ایم که خانواده و فامیل بنده را استخدام کنند خطاب به این مدیران تاکید کرد: هرکس می تواند خلاف این موضوع را در مورد من و سایر اعضای هیات مدیره ثابت کند.
رئیس سابق هیات مدیره مخابرات با تاکید براینکه همه افرادی که از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد تعاون سپاه در هیات مدیره مخابرات منصوب شده بودند افراد پاکدستی بودند، خاطرنشان کرد: در این سالها هر چه استفاده کردم از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بود و حتی الان ۳ سال است که از مخابرات ماشین و راننده هم نگرفتم.
پس از ۲ سال کشمکش و اختلاف بر سر مدیریت شرکت مخابرات ایران، وزارت ارتباطات و مخابرات هفته گذشته به توافق رسیدند و با تغییر کامل اعضای هیات مدیره مخابرات، فصل جدیدی از روابط میان دولت و مخابرات باز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا