معرفی لپ تاپ های پرفروش زیر یک میلیون تومانی

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گفته منابع بازاری، در شرایط کنون تنها لپ تاپ های میان رده که از بهای پایین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برخوردارهستند مورد تقاضای مشتریان قرار می گیرد و سایر مدل های این کالای ارتباطی و دیجیتالی با قیمت بالاتر به ندرت مورد خریدوفروش قرار می گیرد. به گفته …

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گفته منابع بازاری، در شرایط کنون تنها لپ تاپ های میان رده که از بهای پایین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برخوردارهستند مورد تقاضای مشتریان قرار می گیرد و سایر مدل های این کالای ارتباطی و دیجیتالی با قیمت بالاتر به ندرت مورد خریدوفروش قرار می گیرد.
به گفته فعالان حوزه بازار هم اکنون بیشتر مشتریان به نگهداری لپ تاپ های قدیمی خود می پردازند و تمایلی به خرید نمونه های جدید ندارند از همین رو شاهد بازار بی رونق برای این نوع کالا هستیم.
در این گزارش سعی بر این شده تا لپ تاپ های پرفروش زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معرفی شوند.
Lenovo Essential G5080 – M – 15 inch Laptop
Lenovo Essential G5080 - M - 15 inch Laptop
این دستگاه برای دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی مناسب است که قصد دارند با صرف هزینه‌ی کم، نیازهای روزانه‌ی خود را از طریق لپ‌تاپ برآورده کنند چرا که با قیمت ۱,۱۲۹,۰۰۰ هزار تومان در سطح بازار به فروش می رسد.
G50-80 نسبت به مدل‌های قبلی، تغییر زیادی نداشته و بیشتر تغییرات را می‌توان در شاسی دستگاه و نوع قطعات داخلی یافت. تمامی قسمت‌های شاسی و بدنه از پلاستیک باکیفیت ساخته شده‌اند و حتی پلاستیک به‌کار رفته در بخش استراحتگاه دست، از جنس آلومینیوم به‌نظر می‌رسد و طراحی زیبا و متفاوتی دارد.
پورت‌ها و اتصالات G5080 به عنوان یک لپ‌تاپ رده‌ی کاربری عمومی، تقریبا کامل است و شما می‌توانید از تمامی پورت‌های موردنیاز خود از قبیل پورت‌های USB 3.0، HDMI، VGA و LAN روی این دستگاه استفاده کنید.
تنها ایراد وارد آمده در این قسمت، سرعت پورت شبکه‌ی Ethernet است که به ۱۰۰ مگابلیت بر ثانیه محدود شده است.
باتری هم از نوع چهار سلولی لیتیوم یون است که می‌تواند تا ۴:۰۰ ساعت مرورگری اینترنت را از طریق شبکه‌ی Wi-Fi پشتیبانی کند.
از مزایای این لپ تاپ می توان به پورت ها و اتصالات کامل، کیبورد بسیار خوب با کلیدهای بزرگ و ارگونومیک و قیمت مناسب و ارزش خرید بالا اشاره کرد.
Lenovo Essential G5045 – N – 15 inch Laptop
Lenovo Essential G5045 - N - 15 inch Laptop
این لپ تاپ با قیمت ۱,۲۲۵,۰۰۰ تومان به فروش می رسد و به دلیل برخورداری از امکانات مناسب توانسته مورد تقاضای بیشتر مشتریان قرار گیرد.
این دستگاه برای دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که قصد دارند با صرف هزینه‌ی کم، نیازهای روزانه‌ی خود را از طریق لپ‌تاپ برآورده کنند بسیار مناسب است.
لپ‌تاپ G5045 نسبت به مدل‌های قبلی، تغییر زیادی نداشته و بیشتر تغییرات را می‌توان در شاسی دستگاه و نوع قطعات داخلی یافت. تمامی قسمت‌های شاسی و بدنه از پلاستیک باکیفیت ساخته شده‌اند و حتی پلاستیک به‌کاررفته در بخش استراحتگاه دست، به‌گونه‌ای است که از جنس آلومینیوم به ‌نظر می‌رسد و طراحی زیبا و متفاوتی دارد
پورت‌ها و اتصالات G5045 به‌عنوان یک لپ‌تاپ رده‌ی کاربری عمومی، تقریبا کامل است و می‌توانید از تمامی پورت‌های موردنیاز خود از قبیل پورت‌های USB، HDMI، VGA و LAN روی این دستگاه استفاده کنید.
تنها ایراد واردآمده در این قسمت، سرعت پورت شبکه‌ی Ethernet است که به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه محدود شده است. سخت‌افزارهای به‌کاررفته در این مدل برای انجام امور روزمره کاملا مناسب هستند و می‌توان برای اجرای برنامه‌های سبک روی آن‌ها حساب باز کرد.
پردازنده‌ی مرکزی چهارهسته‌ای AMD مدل A4-6210، پردازشگر گرافیکی AMD Radeon M230 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، ۴ گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ازجمله مشخصات فنی مهم این لپ‌تاپ هستند. باتری هم از نوع لیتیوم‌یونی بوده که می‌تواند تا ۴ ساعت مرورگری اینترنت را از طریق شبکه‌ی Wi-Fi پشتیبانی کند.
از نقاط قوت این لپ تاپ می توان به پورت‌ها و اتصالات کامل، کیبورد خوب با کلیدهای بزرگ و ارگونومیک و قیمت مناسب و ارزش خرید بالا اشاره کرد.
HP Pavilion 15-ac199nia – 15 inch Laptop
Notebook-HP-Pavilion-15-ac186nia4763ff
اگر با حداقل میزان بودجه به دنبال خرید یک لپ‌تاپ برای کاربری عمومی و استفاده‌ی روزمره‌‎ی خود هستید، اچ پی گزینه‌های متعددی برای شما دارد که این مدل از سری پاویلیون ac یکی از آن‌هاست. این لپ تاپ با قیمت ۹۲۵,۰۰۰ تومان در سطح بازار ای تی تهران به فروش می رسد.
اچ پی در پیکره‌بندی سخت‌افزاری این مدل از پردازنده‌‌ی مرکزی N3050 سری Celeron اینتل استفاده کرده که تنها برای کاربری‌های ساده می‌توان روی آن حساب باز کرد. پردازشگر گرافیکی این مدل از نوع آنبرد، گنجایش رم آن ۲ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی آن هم ۵۰۰ گیگابایت است.
با درنظرگرفتن این مشخصات فنی، طبیعتا نباید توان کاری چندانی از این لپ‌تاپ‌ انتظار داشته باشید؛ اما نرم‌افزارهای سبک را اجرا کرده و برای انجام کارهای عادی روزمره مناسب است. موضوع اصلی اینجاست که برای خرید این محصول، هزینه‌ی نسبتا پایینی پرداخت می‌کنید.
صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این دستگاه از نوع پنل TN با روکش براق و دقت HD است که یک نمونه‌ی معمولی با کیفیت متوسط محسوب می‌شود.
این صفحه‌نمایش برای کار در محیط‌های بسته مانند خانه یا محل کار مناسب است؛ اما برای فضاهای باز با تابش نور خورشید کارایی قابل‌قبولی ندارد.
پورت‌های ورودی و خروجی این سری هم دقیقا مانند سری r است و تنوع خوبی دارد؛ البته نبود پورت VGA می‌تواند یکی از کمبودهای این مدل به‌شمار رود.
بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های سری ac تماما از پلاستیک مشکی مات ساخته شده و در برابر فشار و خمش و پیچش مقاومت خوبی دارد. در هر دو قسمت قاب پشت صفحه‌نمایش و فضای اطراف کیبورد هم بافت ریزی وجود دارد که این محصول را از لحاظ ظاهری از سری r متمایز می‌کند. ضخامت این محصول ۲۴ میلی‌متر و وزن آن حدودا ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم است که در بین لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی میان‌رده، نمونه‌ای مناسب برای جابه‌‎جایی است. باتری ۴ سلولی لیتیوم یونی آن هم در شرایط وب‌گردی با اتصال WiFi حدودا ۴ ساعت شارژ خواهد داشت. در مجموع
از نقاط قوت این تبلت می توان به کیفیت خوب بدنه، وزن و ضخامت مناسب و کیفیت قابل قبول کیبورد و تاچ پد اشاره کرد.
Lenovo B5130 – A – 15 inch Laptop
Lenovo B5130 - A - 15 inch Laptop
این لپ تاپ با قیمت ۷۹۹ هزار تومانی توانسته مورد تقاضای بیشتر کاربران قرار گیرد. این مدل، در ظاهر تغییرات بسیار کوچکی دارد، تا حدی که این موارد آنچنان به چشم نمی‌آیند. وزن B5180 مانند نسل قبلی خود حدودا ۲.۳ کیلوگرم است.
ضخامت آن هم به ۲۵ میلی‌متر می‌رسد که برای چنین دستگاهی عادی تلقی می‌شود. از سوی دیگر، طراحی زیبای این لپ‌تاپ ارزش خرید آن را بالا برده است.
کیبورد جزیره‌ای به همراه عمقی که جایگاه کیبورد دارد غیر از زیبایی، ارگونومی خاصی دارد و هنگام تایپ احساس لذت‌بخشی را به کاربر منتقل می‌کند.
جنس بدنه از پلاستیک مرغوب و مات بوده که در برابر جذب اثرانگشت مقاوم است. صفحه‌نمایش HD این لپ‌تاپ از نوع پنل TN است. از ‌قوت‌های این صفحه‌نمایش، روکش مات آن است که از بازتاب نور محیط به‌خوبی جلوگیری می‌کند.
این کانفیگ لپ‌تاپ‌ از پردازنده‌ی Celeron N3060 اینتل، ۲ گیگابایت رم DDR3، پردازنده‌ی گرافیکی آنبرد اینتل و یک هارددیسک پانصد گیگابایتی بهره می‌برد.
این قطعات کاملا اقتصادی بوده و تنها برای انجام امور سبک روزمره مانند وب‌گردی و کار با بارنامه‌های آفیس مناسب هستند.
از تقاط قوت این لپ تاپ می توان به قیمت مناسب به نسبت کارایی، صفحه‌ی نمایش مات، پورت‌های ورودی و خروجی کامل و کیبورد جزیره‌ای مناسب برای تایپ اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا