به کمک مایکروسافت گوشی خود را کمتر لمس کنید

موبنا، میثم لطفی – ایده اصلی فناوری مذکور این است که کنترل اپلیکیشن‌ها، جست‌وجوی اینترنتی، بررسی اطلاعات و انجام تنظیمات داخلی از طریق حرکت انگشت با فاصله اندک از نمایشگر انجام می‌شود و به عبارت دیگر کاربر بدون آنکه نوک انگشت خود را روی شیشه حرکت دهد، می‌تواند قابلیت‌های مختلف را در اختیار بگیرد. گروه …

موبنا، میثم لطفی – ایده اصلی فناوری مذکور این است که کنترل اپلیکیشن‌ها، جست‌وجوی اینترنتی، بررسی اطلاعات و انجام تنظیمات داخلی از طریق حرکت انگشت با فاصله اندک از نمایشگر انجام می‌شود و به عبارت دیگر کاربر بدون آنکه نوک انگشت خود را روی شیشه حرکت دهد، می‌تواند قابلیت‌های مختلف را در اختیار بگیرد.

گروه تحقیقاتی مایکروسافت قصد دارد از این طریق تعامل کاملی را بین کاربر و گوشی فراهم کند و سیستم پیشرفته‌تری را نسبت به فناوری Air View سامسونگ و Floating Touch سونی ارایه دهد. فناوری‌های کنونی فقط به کاربر امکان می‌دهد با حرکت انگشتان خود در نزدیک نمایشگر لمسی، صفحات اینترنتی را به بالا یا پایین هدایت کنند.

Microsoft (2)

گروه تحقیقاتی مایکروسافت اعلام کرد که در صورت تکمیل فناوری مذکور، کاربر می‌تواند همه قابلیت‌های نمایشگر لمسی را روی هوا در اختیار بگیرد. به عنوان مثال با فناوری جدید می‌توان بدون لمس نمایشگر بخشی از متن را در یک پیامک انتخاب کرد و آن را به فرد دیگر فرستاد.

شرکت مایکروسافت می‌گوید که با این فناوری می‌تواند جست‌وجوی اینترنتی در دستگاه‌های موبایلی را آسان‌تر کند و امکان تایپ سریع کلمات از طریق صفحه‌کلید لمسی را هم فراهم آورد.

گروه تحقیقاتی مایکروسافت نتایج حاصل از اختراع جدید خود را در آخرین شماره از نشریه بین‌المللی Pre-Touch Sensing به چاپ رسانده است و به زودی به صورت عملی از آن رونمایی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا