آغاز سمینار فناوری‌های همگرا؛ موج چهارم توسعه

موبنا – در سمینار “فناوری‌های همگرا؛ موج چهارم توسعه روز”، رضا کلانتری‌نژاد، پژوهشگر حوزه فناوری‌های همگرا، در زمینه «همگرایی-واگرایی و بررسی موردی فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو» سخنرانی خواهد کرد. همچنین به موضوعات دیگری همچون «فناوری‌های همگرا؛ بهبود قابلیت های انسانی» توسط لیلا بختیاری و «همگرایی در فناوری‌ها؛ دولت، بنگاه‌ها و جامعه در …

موبنا – در سمینار “فناوری‌های همگرا؛ موج چهارم توسعه روز”، رضا کلانتری‌نژاد، پژوهشگر حوزه فناوری‌های همگرا، در زمینه «همگرایی-واگرایی و بررسی موردی فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو» سخنرانی خواهد کرد.
همچنین به موضوعات دیگری همچون «فناوری‌های همگرا؛ بهبود قابلیت های انسانی» توسط لیلا بختیاری و «همگرایی در فناوری‌ها؛ دولت، بنگاه‌ها و جامعه در آستانه تغییرات رادیکال» توسط مسعود زمانی پرداخته خواهد شد.
محققان فناوری بر این باورند تحولی که علوم و فناوری‌های همگرا ایجاد خواهد کرد به‌مراتب بزرگ‌تر از تحولی است که ماشین بخار و انقلاب صنعتی در زندگی بشر ایجاد کرد. همگرایی علوم از نظر فناورانه بسیار جذاب بوده و تحولاتی در زندگی بشر ایجاد خواهد کرد که هم‌اکنون صحبت کردن در مورد آن‌ها همانند داستان‌های علمی تخیلی می‌ماند.
این تحولات آثار اجتماعی و فرهنگی به همراه خواهند داشت که هنوز برای ما ناشناخته هستند.
فناوری‌های همگرا، به مجموعه ۴ فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می‌شود که در هم‌افزایی و یکپارچگی با هم قادرند، به نیازهایی از آدمی پاسخ گویند که تاکنون فناوری‌های دیگر قادر به آن نبوده‌اند.
این قابلیت بی‌بدیل فناوری‌های همگرا، نتیجه ویژگی‌های ممتاز این فناوری‌ها و قابلیت همگرایی آنها است. از ابتدای هزار سوم میلادی فناوری‌های همگرا مورد توجه خاص قرار گرفته‌‌اند. انتظار می‌رود این فناوری‌ها، بنیان یک ابرفناوری را بگذارند که تمدن آدمی را به کلی تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.
سمینار «فناوری‌های همگرا؛ موج چهارم توسعه روز» با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲، در سالن سراج پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا