آغاز همکاری مخابرات ایران و کره جنوبی

موبنا – در مراسم امضای این تفاهم نامه، برات قنبری رئیس هیات مدیره، رسول سراییان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، چانگ یو وانگ، رئیس هیات مدیره مخابرات کره جنوبی و تای سونگ لی مدیرعامل شرکت مخابرات کره جنوبی (KT) حضور داشتند. این تفاهمنامه به منظور گسترش همکاری های دوطرف در خصوص توسعه خدمات مخابراتی طراحی شبکه …

موبنا – در مراسم امضای این تفاهم نامه، برات قنبری رئیس هیات مدیره، رسول سراییان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، چانگ یو وانگ، رئیس هیات مدیره مخابرات کره جنوبی و تای سونگ لی مدیرعامل شرکت مخابرات کره جنوبی (KT) حضور داشتند.
این تفاهمنامه به منظور گسترش همکاری های دوطرف در خصوص توسعه خدمات مخابراتی طراحی شبکه فناوری اطلاعات و انتقال دانش روز به امضا رسید.
در این مراسم، برات قنبری رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، برنامه مخابرات ایران را توسعه باند پهن ملی در کشور اعلام کرد و گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه همکاری اثربخشی برای توسعه شبکه مخابراتی کشور صورت گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت نقش مخابرات ایران درتوسعه کشور گفت: ظرفیت کنونی دیتا در ایران، ۴ ترابیت برثانیه است. برنامه آینده مخابرات افزایش این پهنای باند تا ۱۲۰ ترابیت است.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اظهار امیدواری کرد: با این همکاریها، زایجاد شود.
رسول سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شرکت KT یکی از شرکت های پیشگام در توسعه باند پهن است گفت: امیدواریم که این همکاری مخصوصا در آموزش و انتقال دانش، به مخابرات ایران نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.
وی همچنین هدف از امضای این تفاهم نامه را انتقال دانش ICT به نیروهای متخصص داخلی شرکت مخابرات ایران از یک سو و ایجاد بازار کسب وکار مناسب برای شرکت KT کره جنوبی از سوی دیگر دانست.
سرائیان افزود: شرکت مخابرات ایران دارای پتانسیل قوی از نظر منابع انسانی است و می‌تواند پایگاه مناسبی برای کسب وکارهای بین المللی در سایر کشورهای منطقه باشد. براین اساس مخابرات آمادگی توسعه همکاری در این رابطه را با شرکت KT دارد.
همچنین مدیرعامل شرکت مخابراتی کره جنوبی با اشاره به اینکه کره جنوبی در شاخص بین المللی IDI، رتبه اول در جهان را دارد، گفت: ایران کشور بزرگی است که نیاز به خدمات اینترنتی بالایی دارد و مردم ایران علاقه‌مند هستند از خدمات اینترنتی پیشرفته و با سرعت بالا استفاده کنند. براین اساس شرکت KT آمادگی همکاری با ایران را دارد تا با تجربیات خود بتواند شرکت مخابرات ایران را در تامین نیازهای اینترنتی و مخابراتی مردم ایران توانمند سازد.
استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی كره جنوبی برای توسعه شبكه مخابراتی كشور و تسریع در اجرای پروژه شهر هوشمند قم از جمله مفاد این تفاهمنامه همکاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا