تشکیل کارگروهی درباره فضای مجازی

موبنا – محمود واعظی در پی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و بیان دغدغه‌های ایشان در خصوص نقش فضای مجازی در تربیت نسل آینده گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه تمام مسئولان نظام است و رفع دغدغه معظم‌له در برنامه های این وزارتخانه قرار دارد. وی در ارتباط با بهبود برنامه‌های …

موبنا – محمود واعظی در پی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و بیان دغدغه‌های ایشان در خصوص نقش فضای مجازی در تربیت نسل آینده گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه تمام مسئولان نظام است و رفع دغدغه معظم‌له در برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.
وی در ارتباط با بهبود برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هماهنگی بیشتر با برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی کشور به ویژه در آموزش و پرورش با نگرانی و همراهی با مسولان وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی در بهبود فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی کاربران آموزش و پرورش در فضای مجازی داریم.
واعظی خاطرنشان کرد: در همین راستا بر اساس توافق نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش مبادله کردیم مقرر شد تا برنامه‌‌های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای مجازی آموزش و پرورش تولید شود.
وزیر ارتباطات گفت: بدیهی است با رهنمود اخیر مقام معظم رهبری بر این ارتباط و تعامل با وزارت آموزش و پرورش افزوده و تسریع خواهد شد، تا کاستی‌های موجود در این خصوص برطرف شود.
وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند ضمن استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه فرهنگی و اخلاقی کاربران آموزش و پرورش نیز همراهی و تلاش حداکثری خواهیم کرد.
واعظی تاکید کرد: برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در حفاظت از فرهنگ در فضای مجازی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی با حضور نخبگان و دیگر دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگی شورای عالی فضای مجازی، در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل خواهد شد که تحت سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی مساعی لازم برای توجه به این مهم بکار بسته و گزارش پیشرفت این اقدامات نیز اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا