فروشگاه های IT تهران نیمه تعطیل شده است

موبنا، لیلا محمدنظامی – “سید مهدی میرمهدی کمیجانی” با اشاره به وضعیت تاسف بار بازار ای تی در تهران گفت: متاسفانه بیشتر فروشندگان کالاهای آی تی در حال زیان دهی هستند چرا که مشتری و خریداری در این بازار وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه بازار IT تهران در تعطیلات تابستانی به سر می …

موبنا، لیلا محمدنظامی – “سید مهدی میرمهدی کمیجانی” با اشاره به وضعیت تاسف بار بازار ای تی در تهران گفت: متاسفانه بیشتر فروشندگان کالاهای آی تی در حال زیان دهی هستند چرا که مشتری و خریداری در این بازار وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه بازار IT تهران در تعطیلات تابستانی به سر می برد، افزود: برخلاف تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، بیشتر فروشندگان کالاهای ای تی، به حالت نیمه تعطیل درآمده اند.
وی با اشاره به استمرار کاهش تقاضا برای انواع اقلام آی تی در تهران گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور می توان به این نتیجه رسید که اقلام کامیپوتری و کالاهای دیجیتالی و ارتباطی از اولویت های اصلی مردم خارج شده و به همین دلیل شاهد بازار بی جنب وجوش هستیم.
میرمهدی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل مسایل مختلفی از جمله انتقال مجلس جدید ، تصویب بودجه دولت و عدم انتقال بودجه به سازمان ها و نهادها باعث شده تا بازار اقلام کامیپوتری و رایانه ای به سردی سپری شود.
به گزارش موبنا، چندی پیش «کمبود نقدینگی در اختیار مردم» و «نامشخص بودن شرایط سیاسی» دلیل اصلی رکود بازار IT اعلام شده بود که به طوری ارزیابی صاحب نظران این حزوه بر این است که بازار امسال نیز همانند سال گذشته بسیار نامناسب و درگیر رکود است.
گفتنی است که رکود و کاهش تقاضا تنها شامل بازار آی تی نمی شود چرا که صنوف و روسای دیگر اتحادیه ها نیز اعلام کرده اند که بازار آنها نیز تعریف چندانی ندارد و با رکود مواجه است.

دکمه بازگشت به بالا