احتمال کودتا علیه کوربین به تلافی حمایت از حزب الله

موبنا -«جرمی کوربین» ، رهبر حزب کارگر انگلیس علی‌رغم فشار از سوی لابی صهیونیستی و همچنین برخی اعضای حزب خود حاضر به محکوم کردن حزب‌الله و حماس به عنوان سازمان‌های تروریستی نشده است. عباسعلی منصوری آرانی در واکنش به این اتفاق به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: نوع موضع گیری های جرمی کوربین،رهبر حزب کارگر …

موبنا -«جرمی کوربین» ، رهبر حزب کارگر انگلیس علی‌رغم فشار از سوی لابی صهیونیستی و همچنین برخی اعضای حزب خود حاضر به محکوم کردن حزب‌الله و حماس به عنوان سازمان‌های تروریستی نشده است. عباسعلی منصوری آرانی در واکنش به این اتفاق به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: نوع موضع گیری های جرمی کوربین،رهبر حزب کارگر در مسائل مرتبط با فلسطین و ایران خلاف رویه متداول در بریتانیا است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس تصریح کرد: در بریتانیا مواضعی که دو حزب کارگر و محافظه کار اتخاذ می کنند مبتنی بر استراتژی های کلان لندن می باشد.

وی در ادامه افزود: آقای کوربین در جریان سفری که به تهران داشتند از نزدیک با مسائل و دغدغه های ایران و جبهه مقاومت آشنا شدند.حزب الله و گروه های فلسطینی در راه دفاع از میهن خود مقاومت می کنند و این موضوع با گروه های تروریستی اقدامات کور انجام می دهند متفاوت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در استدلال کشورهای غربی گروه های تروریستی براساس منافع آنها به تروریست های خوب و تروریست های بد تقسیم می شوند، نمونه بارز این نوع نگاه را می توان در رویکرد غرب در قبال القاعده و داعش می توان مشاهده کرد.

وی تاکید کرد: حزب الله لبنان ، گروه های مبارز فلسطینی به دلیل آن که در جهت آزادی سرزمین خود علیه رژیم صهیونیستی مقاومت می کنند ، از نگاه غربی ها تروریست هستند.

منصوری آرانی تصریح کرد: موضع گیری های رهبر حزب کارگر متاثر از شناخت صحیح وی از مقاومت است. حزب الله لبنان هرگز دست به ترور نزده است و تنها از خاک لبنان دفاع کرده است. در این میان نکته حائز اهمیت اینجاست که حزب الله در ساختار حکومت و پارلمان لبنان دارای نقش است و به همین دلیل ماهیت دموکراتیک دارد.

این نماینده مجلس نهم گفت: موضع گیری آقای کوربین به دلیل مقاومت در مقابل لابی های صهیونیستی برای وی گران تمام خواهد شد. احتمال شکل گیری حملات رسانه ای و کودتا علیه رهبر حزب کارگر زیاد است.

وی گفت: همانگونه که هرگونه رویکرد تخاصمی باید با واکنش مواجه شود ، اقدام رهبر حزب کارگر در دفاع از حزب الله نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.
جرمی کوربین انگلیس‎

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روزنامه تلگراف، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داد به گفتگوهای خود با گروه‌های حماس و حزب‌الله ادامه خواهد داد. کوربین با وجود درخواست رهبران یهود و سفیر رژیم صهیونیستی و همچنین برخی از اعضای حزب خود برای مطرح نکردن اظهارات ضد یهود از محکوم کردن حماس و حزب‌الله امتناع کرد.

این موضع‌گیری کوربین درحالی شکل گرفته که به اعتقاد مخالفان وی چنین مواضعی می‌تواند باعث بی‌ثباتی بیشتر در رهبری حزب کارگر پیش از انتخابات محلی شود. کوربین پیش از این حماس و حزب‌الله را «دوست» خطاب کرده بود.

این راهبرد کوربین باعث شده تا «جان مک‌کانل»، از اعضای برجسته پارلمان و وزیر کابینه در سایه خود را برای جانشینی کوربین در صورت کودتا در حزب کارگر آماده کند. با اینحال برخی منابع اعلام کردند که دو طرف با ادامه ریاست کوربین بر حزب درصورت حفاظت از منافع حزب کارگر توافق کرده‌اند.

اعتراضات به کوربین پس از آن تشدید شد که «مایکل فاستر»، یکی از حامیان مالی حزب کارگر اعلام کرد پس از تصدی کوربین به عنوان ریاست حزب کارگر یهودیان کمک به این حزب را قطع کرده‌اند زیرا اطرافیان کوربین افرادی را که به دنبال دفاع از اسرائیل باشند سرکوب می‌کنند.

فاستر کروبین را به نادیده گرفتن مشکلات متهم کرد و افزود: «تصور می‌کنم در بیان این مسئله که معتقدم هیچ یهودی در بریتانیا از زمان انتخاب کوربین به حزب کارگر کمک مالی نکرده اشتباه نکرده‌ام زیرا پیش از انتخاب وی و از زمان انتخاب او ما بارها درخواستهایی مبنی بر رسیدگی به این مسئله داشته‌ایم.»

با نزدیک شدن به انتخابات محلی و رقابت بر سر تصدی پست شهردار لندن نگرانی نمایندگان حزب کارگر بیش از گذشته شده است زیرا به اعتقاد برخی کارشناسان حزب کارگر ممکن است بیش از ۱۵۰ کرسی خود در پارلمان را از دست بدهد. طبق اطلاعات برخی منابع این شکست بزرگ می‌تواند بر درخواستها برای استعفای کوربین بیافزاید.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد رهبر حزب کارگر پیش از انتخابات وارد اسکاتلند نخواهد شد زیرا برخی اخبار از ممنوعیت حضور وی برای شرکت در کمپین انتخاباتی ولش در هفته گذشته خبر داده‌اند. این موضوع پس از شایعاتی مبنی بر اظهارات ضد یهود ناز شاه، عضو پارلمان و« کن لیوینگستون»، شهردار سابق لندن مطرح شد.

پس از این اظهارات بود که سفیر رژیم اسرائیل از کوربین خواست تا با محکوم کردن سازمان‌های ضد اسرائیلی و ملاقات از اراضی اشغالی در راستای بهبود روابط قدم بردارد. زیپی لیونی، رهبر حزب مخالف در اسرائیل نیز هشدار داد که بریتانیا باید به خاطر ارزشهای اساسی خود اظهارات ضد صهیونیستی را محکوم کند. با اینحال هنوز جرمی کوربین حاضر نشده با درخواستها برای محکومیت حماس و حزب‌الله موافقت کند.

 منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا