دفاع آخر از قاتل ستایش اخذ شد

موبنا – ابوالقاسم مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب ورامین،‌ با اعلام این خبر افزود: روز گذشته سرانجام متهم به قتل ستایش دختربچه ۶ ساله افغانستانی به دادسرای ورامین آورده شد. وی گفت: بر اساس آنچه از قبل تعیین شده بود از متهم دفاع آخر اخذ شد و همچنین مددکاران اجتماعی فرصت پیدا کردند تا مصاحبه …

موبنا – ابوالقاسم مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب ورامین،‌ با اعلام این خبر افزود: روز گذشته سرانجام متهم به قتل ستایش دختربچه ۶ ساله افغانستانی به دادسرای ورامین آورده شد.

وی گفت: بر اساس آنچه از قبل تعیین شده بود از متهم دفاع آخر اخذ شد و همچنین مددکاران اجتماعی فرصت پیدا کردند تا مصاحبه خود را از متهم اخذ کنند.

مرادطلب افزود: بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی در پرونده‌هایی که متهم زیر ۱۸ سال سن دارد باید یک مصاحبه از طریق مددکاران اجتماعی با متهم انجام شود و نظریه مکتوب مددکاران اجتماعی در پرونده ثبت و ضبط شود.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین تصریح کرد: پس از آنکه نظر مکتوب مددکاران به دادستانی واصل شود از سوی شعبه رسیدگی کننده قرار مجرمیت صادر می‌شود و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری شماره یک ارجاع می‌شود.

مرادطلب در پاسخ به این سوال که آیا نظریه مددکاران اجتماعی می‌تواند در روند رسیدگی به پرونده تغییری ایجاد کند یا خیر گفت: این نظریه ربطی به ماهیت رسیدگی به پرونده ندارد که بخواهد تغییری در رسیدگی ایجاد کند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا