راز برادرکشی در بند کفش

موبنا -عصر ۲۸ فروردین امسال مردی با مشاهده جسدی نیمه‌ سوخته درزیر پلی در جاده گرمسار- تهران ماموران را درجریان ماجرا قرارداد. کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهرستان گرمسار با حضور در این محل مشاهده کردند که جسد نیمه‌سوخته متعلق به مردی ۲۵ ساله است. بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد قتل در مکان دیگری رخ داده …

موبنا -عصر ۲۸ فروردین امسال مردی با مشاهده جسدی نیمه‌ سوخته درزیر پلی در جاده گرمسار- تهران ماموران را درجریان ماجرا قرارداد.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهرستان گرمسار با حضور در این محل مشاهده کردند که جسد نیمه‌سوخته متعلق به مردی ۲۵ ساله است.

بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد قتل در مکان دیگری رخ داده و عامل جنایت برای این‌که ردی از خود برجای نگذارد و هویت مقتول فاش نشود، جسد او را در این محل سوزانده است بنابراین احتمال این فرضیه که ممکن است عامل جنایت با مقتول آشنایی داشته باشد، قوت گرفت.

ماموران درحالی که قصد انتقال جسد به پزشکی قانونی را داشتند، مشاهده کردند بند کفش مردانه سرمه‌ای‌رنگی در اطراف جسد افتاده است. همین سرنخ کافی بودکه احتمال دهند این بند کفش باید متعلق به عامل جنایت باشد .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس جنایی برای مشخص شدن هویت مقتول و رازگشایی از این قتل ادامه داشت.

ماموران به بررسی پرونده ‌های افراد گمشده در پلیس آگاهی پرداختند تا شاید هویت مقتول شناسایی شود اما تحقیقات در این شاخه بی‌نتیجه ماند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این‌که خانواده‌ای با حضور در پلیس آگاهی شهرستان گرمسار اعلام کردند که پسر ۲۵ ساله‌شان که معتاد به شیشه بوده ناپدید شده و در جست‌و‌جویش هستند؛ لذا آنها احتمال دادند جسد سوخته متعلق به فرزند ناپدید شده آنها باشد.

این خانواده با حضور در پزشکی قانونی جسد فرزندشان را شناسایی کردند. در جریان تحقیقات از خانواده مقتول مشخص شد مرد جوان شیشه مصرف می‌کرده و خانواده‌اش چند بار او را در کمپ بستری کرده بودند. او مادر و دیگر اعضای خانواده‌اش را اذیت می‌کرد.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران احتمال دهند مرد جوان توسط اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده است بنابراین خانه آنها در قیامدشت تهران را مورد بازرسی قراردادند که مشخص شد در این خانه کفشی مردانه متعلق به مقتول وجود دارد که یکی از لنگه‌های آن بند سرمه‌ای ندارد.

ماموران همان موقع پی بردند این بند کفش شبیه همان بند کفشی است که کنار جسد پیدا کرده بودند.

با کشف این سرنخ اعضای خانواده مقتول مورد بازجویی‌‌های جداگانه‌ای قرار گرفتند و دو روز پیش برادر ۳۰ ساله مقتول سکوت خود را شکست و به این جنایت اعتراف کرد و گفت: برادرم شیشه‌ای بود و حاضر به ترک اعتیادش نبود. همه اعضای خانواده را به ستوه آورده بود و حاضر نبود اعتیاد و رفتارش را تغییر دهد. روز حادثه که به خانه رفتم دیدم برادر معتادم دوباره شیشه مصرف کرده و خوابیده است. دیگر از این وضع خسته شده بودم. بند کفش برادرم را برداشتم و با آن خفه‌اش کردم. پیش از بازگشت اعضای خانواده جسد را از خانه‌مان در قیامدشت تهران خارج کردو به جاده گرمسار- تهران بردم و در آنجا به آتش کشیدم.

سرهنگ غلامحسین پاکدامن، فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار در این باره گفت: با اعتراف عامل جنایت به برادر‌کشی و بازسازی صحنه قتل توسط وی و با توجه به این که قتل در قیامدشت تهران رخ داده بود، پرونده این جنایت با قرار عدم صلاحیت رسیدگی از دادسرای گرمسار به دادسرای تهران ارجاع شد.

 منبع: جام‌جم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا