جریمه هفت میلیون دلاری هکر بانکی روس

موبنا -به گزارش انگجت، این هکر که نیکیتا کوزمین نام دارد یکی از سه طراح ویروس مخرب Gozi است که با سوءاستفاده از فایل های پی دی اف رایانه‌های کاربران را آلوده می‌کند. این ویروس با سوءاستفاده از آسیب پذیری برنامه آکروبات به فایل‌های پی دی اف نفوذ کرده و در آنها لانه می‌کند و …

موبنا -به گزارش انگجت، این هکر که نیکیتا کوزمین نام دارد یکی از سه طراح ویروس مخرب Gozi است که با سوءاستفاده از فایل های پی دی اف رایانه‌های کاربران را آلوده می‌کند.

این ویروس با سوءاستفاده از آسیب پذیری برنامه آکروبات به فایل‌های پی دی اف نفوذ کرده و در آنها لانه می‌کند و وقتی این فایل ها توسط کاربران علاقمند بارگذاری شوند، رایانه های آنها نیز آلوده خواهد شد.

ویروس Gozi اولین بار در سال ۲۰۰۷ شناسایی شد، اما تا قبل از آن از Gozi برای سرقت میلیون ها دلار پول از حساب های کاربری هزاران نفر استفاده شده بود. متخصصان رایانه موفق به شناسایی رایانه سروری شده اند که حاوی اطلاعات مفصل ده هزار حساب بانکی است که از طریق ۵۲۰۰ رایانه جمع آوری شده اند و ۱۶۰ تای آنها متعلق به ناسا هستند.

نیکیتا کوزمین علاوه بر سرقت پول ویروس Gozi را با دریافت ۵۰۰ دلار در هفته به دیگر هکرها کرایه می داد و از این طریق هم ۲۵۰ هزار دلار به جیب زده بود. وی پس از دستگیری در سال ۲۰۱۱ به مقامات امنیتی کمک کرد تا موارد آلودگی و سوءاستفاده از Gozi را کشف کنند. همین امر احتمالا منجر به تخفیف مجازات زندان وی خواهد شد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا