Cortana روی مرورگر و جست‌وجوگر مایکروسافت قفل شد

موبنا -به گزارش وبسایت theinquirer، در هر دو پلتفرم مذکور این دستیار دیجیتالی به صورت پیش‌فرض عرضه شده است. با این وجود در بخش تنظیمات Cortana قابلیت‌هایی وجود دارد که کاربران می‌توانند آن را به عنوان مثال با مرورگر Chrome گوگل سازگار کنند. مایکروسافت تایید کرد که این امکان را نیز از میان برمی‌دارد. شرکت …

موبنا -به گزارش وبسایت theinquirer، در هر دو پلتفرم مذکور این دستیار دیجیتالی به صورت پیش‌فرض عرضه شده است. با این وجود در بخش تنظیمات Cortana قابلیت‌هایی وجود دارد که کاربران می‌توانند آن را به عنوان مثال با مرورگر Chrome گوگل سازگار کنند. مایکروسافت تایید کرد که این امکان را نیز از میان برمی‌دارد.

شرکت مایکروسافت این بیانیه را روی وبلاگ رسمی Windows Experience خود منتشر کرد و همچنین یک نسخه از آن را به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری INQUIRER قرار داد.

در بیانیه این شرکت گفته شد: «Cortana برای سازگاری با مرورگر Edge مایکروسافت طراحی شده است و جست‌وجوگر اینترنتی Bing آن را پشتیبانی می‌کند. این تطابق اتفاقی است که به سیستم عامل ویندوز ۱۰ امکان می‌دهد تا به نیازهای شما پاسخ دهد، کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را به راحتی انجام دهید، و به شما در مصرف کمتر زمان و هزینه کمک می‌کند. از نمونه‌های این اتفاق می‌توان به قابلیت Coupons در مرورگر Edge و سناریوهای مربوط به جست‌وجو مبتنی بر موقعیت جغرافیایی در دستیار دیجیتالی Cortana اشاره کرد.»

در ادامه این بیانیه گفته شد: «به دنبال استفاده هرچه بیشتر از ویندوز ۱۰ و سازگاری با آن، متاسفانه شاهد برخی برنامه‌های نرم‌افزاری هستیم که برای دور زدن ویندوز ۱۰ مورد استفاده قرار می‌گیرند و فعالیت سیستم را به سمتی هدایت می‌کنند که هرگز جزء رسالت‌های این سیستم عامل تعریف نشده است. دستیار Cortana به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است تا از Bing استفاده کند و این محصول یک پلتفرم برای تعویض با دیگر جست‌وجوگرهای اینترنتی نیست».

 منبع: همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا