نمایش قدرت کفاشیان با نامه ۲۵ امضایی یا طراحی دولت برای کاندیداتوری گزینه خاص!

موبنا -زمزمه ای که از یک هفته پیش با تذکر روسای چند هیات استانی به رییس فدراسیون فوتبال مبنی بر لغو انتخابات در صورت نرسیدن مصوبه قانونی هیات دولت درمحافل خبری پیچید، ازظهرامروز با تازه ترین مصاحبه کفاشیان رنگ واقعیت به خود گرفت و رییس خندان رسما بر صحت آنها مهر تایید زد. متن شایعه …

موبنا -زمزمه ای که از یک هفته پیش با تذکر روسای چند هیات استانی به رییس فدراسیون فوتبال مبنی بر لغو انتخابات در صورت نرسیدن مصوبه قانونی هیات دولت درمحافل خبری پیچید، ازظهرامروز با تازه ترین مصاحبه کفاشیان رنگ واقعیت به خود گرفت و رییس خندان رسما بر صحت آنها مهر تایید زد.

متن شایعه منتشرشده به این شرح بود که چند تن از رؤسای هیات‌های فوتبال استان‌ها که تعدادشان دو رقمی هم نمی شد طی نامه ای به علی کفاشیان رییس مجمع ، از او خواستند تا زمانی که اساسنامه این فدراسیون به تصویب دولت نرسیده، زیر بار برگزاری انتخابات غیرقانونی نرود. این گروه کوچک اما با گذشت یک هفته، بزرگ تر شد و با یارکشی بین سایرهیات ها به حدنصاب یک سوم مجمع رسید تا قدرت لازم برای آبستراکسیون و از رسمیت انداختن مجمع برای رای گیری را داشته باشد!

انتخابات فدراسیون فوتبال در سرازیری تعویق/نمایش قدرت کفاشیان با نامه ۲۵ امضایی

خبرعلنی منتشر شده این بود که ۲۵ عضوهیات رئیسه فدراسیون فوتبال درنامه‌ای به محمود گودرزی خواستار تعویق انتخابات تا زمان تصویب اساسنامه این فدراسیون شده‌اند. این پیام، تهدیدی واضح و محترمانه و درعین حال هوشمندانه برای وزارت ورزش است که وزیر و معاونش روی برگزاری مجمع به هر قیمتی پافشاری می کنند. هوشمندانه از آن جهت که مجمع ۷۵ نفری حتی با عدم حضور ۲۶ نفر یعنی یک عضو بیشتر از یک سوم اعضا، از رسمیت قانونی برای اجرای مراسم اخذ رای می افتد.

این افراد به نوعی تهدید کرده‌اند در صورت عدم تصویب اساسنامه تا روز برگزاری انتخابات فوتبال، در مجمع شرکت نخواهند کرد. حتی این احتمال هم وجود دارد که اعضای معترض در مجمع شرکت کنند و برگه‌های سفید به درون صندوق رأی بیندازند تا بدین صورت مانع رسیدن هر یک از کاندیداها به حدنصاب دو سوم آرای لازم شوند.

البته این تنها گوشه ای از نمایش قدرت کفاشیان برای وزارت است چرا که همانگونه که گفته شد او تنها حداقل صاحبان آراء برای لغو مجمع را به خط مقدم جبهه اش کشاند تا تعداد آرای واقعی خود را لو ندهد. بعید نیست که با اشاره دوم او اعضای خاموش به میدان تقابل فراخوان شوند و آنگاه این تعداد حداقل به دو برابر برسد ؛ این یعنی حتی اگر خود کفاشیان کاندیدا نباشد، فردی که او می خواهد بر صندلی ریاست تکیه خواهد زد.

برای این حرکت طراحی جز علی کفاشیان نمی توان متصور شد. با اینحال مصاحبه امروز کفاشیان همان اندک تردیدها را هم از بین برد که وی از هر فرصتی برای تعویق مجمعی که خودش به عنوان کاندیدا در آن حضور ندارد، استفاده می کند. کفاشیان که از اسفندماه به این طرف ادبیاتی ملایم تردر قبال وزیر ورزش استفاده کرده بود و با ثبت چند عکس در حال خوش و بش به رسانه ها پیغام صلح با گودرزی فرستاده بود، ناگهان تغییر لحن داد و از زبان مدیرانی که با حمایت خودش در راس هیات های فوتبال استان ها قرار گرفته اند، به نماینده دولت روحانی در ورزش اعلان جنگ داد.

درکنار این معادلات جدید در پازل انتخابات فوتبال، خبر می رسد دولت روحانی از اینکه میان سه گزینه نهایی، یک نماینده دندانگیر ندارد ناراضی است و بدش نمی آید ثبت نام تکرار شود تا در فضای جدید یک مهره مناسب برای فوتبال که دستکمی از یک وزارتخانه ندارد، پیدا کند.مهره ای که بتواند با کفاشیان رقابت کند. چنین مهره ای لاجرم یا باید شخصیتی ورزشی با کاریزمای بالا باشد یا سیاستمدارانی که قدرت لابی موثر در نزد رئیس جمهور و معاونان او را داشته باشند.

مشکل دولتی ها برای تعویق مجدد انتخابات غیر از کنایه های سنگین به درایت و کفایت وزیر ورزش، واهمه از ثبت نام کفاشیان در صورت نام نویسی مجدد است. کابوسی که برخی اطرافیان وزیر از آن آگاه اند. آنها مطمئن نیستند که این بار هم کفاشیان در آخرین روز ثبت نام ها جایی گیر می کند و به رغم تمدید زمان ثبت نام ها تا ساعت ۲۱ به فدراسیون نمی رسد. یا اصلا در همان روز نخست فرم اش را با دهها امضای اعتباری به اسدی دبیرکل تحویل نمی دهد.

هرچه هست حالا شانس برگزاری انتخابات در پنجمین زمان تعیین شده از دی ماه سال ۹۴، به زیر پنجاه درصد نزول کرده و کفاشیان این بار نیز همه را آچمز کرده است؛ شاید بتوان گفت او یک ملت و یک دولت را برای برگزاری این انتخابات سرکار گذاشته است!

 منبع: تابناک 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا