اف‌بی‌آی نتوانست دانش فنی هک کردن آیفون را به دست بیاورد

موبنا -به گزارش سی نت، در حالی که قبلا بر مبنای اظهارات جیمز کومی رئیس اف بی آی تخمین زده شده بود که پلیس آمریکا حدود ۱.۳ میلیون دلار پول برای هک کردن گوشی آیفون عامل حملات تروریستی سن برناردینو هزینه کرده، اما منابع خبری می گویند رقم هزینه شده در عمل کمتر از یک …

موبنا -به گزارش سی نت، در حالی که قبلا بر مبنای اظهارات جیمز کومی رئیس اف بی آی تخمین زده شده بود که پلیس آمریکا حدود ۱.۳ میلیون دلار پول برای هک کردن گوشی آیفون عامل حملات تروریستی سن برناردینو هزینه کرده، اما منابع خبری می گویند رقم هزینه شده در عمل کمتر از یک میلیون دلار بوده است.

جیمز کومی هفته قبل گفته بود دولت برای هک کردن آیفون یاد شده بیش از مبلغی که قرار است وی تا پایان دوره خدمتش دریافت کند، هزینه کرده است. بر همین اساس محاسباتی به عمل آمد که نشان داد هزینه این کار ۱.۳ میلیون دلار بوده است.

صرف نظر از اینکه اف‌بی‌آی بیشتر یا کمتر از یک میلیون دلار برای هک کردن یک گوشی آیفون هزینه کرده، نکته مهم تر این است که پلیس آمریکا به دانش فنی این کار دست نیافته و صرفا نرم افزاری را از یک شرکت امنیتی خریداری کرده که تنها برای نفوذ به مدل آیفون ۵ سی مجهز به سیستم عامل iOS9 کاربرد دارد. اف بی آی علیرغم تلاش های به عمل آمده هنوز از نحوه کارکرد این سیستم اطلاعاتی به دست نیاورده است.

اف بی آی پس از آنکه نتوانست اپل را مجبور به دستکاری عمدی سیستم رمزگذاری گوشی آیفون خود کند مجبور شد از دیگر شرکت های امنیتی برای این کار کمک بگیرد و گفته می شود یک شرکت صهیونیستی وابسته به اسراییل در این زمینه به آمریکایی ها یاری رسانده است. البته بر طبق گزارش شفافیت منتشر شده توسط اپل این شرکت در ۸۰ درصد موارد با درخواست های دولت آمریکا برای افشای اطلاعات کاربران محصولات خود موافقت کرده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا