عمل کردن پای راست به جای پای چپ توسط پزشک خاطی

موبنا – این داستان در نگاه اول طنز به نظر می‌‌رسد، آن‌هم طنزی خنده‌دار و شاید باور نکردی، اینکه پایتان بشکند و به خاطر شکستگی پا و یک جراحی ساده‌ دیگر هیچ‌وقت خانواده‌تان را نبینید واقعه‌ای عجیب و دردناک است. این حکایت تلخ و باورنکردنی از زندگی پیرمردی ۷۴ ساله است که برای شکستگی پای …

موبنا – این داستان در نگاه اول طنز به نظر می‌‌رسد، آن‌هم طنزی خنده‌دار و شاید باور نکردی، اینکه پایتان بشکند و به خاطر شکستگی پا و یک جراحی ساده‌ دیگر هیچ‌وقت خانواده‌تان را نبینید واقعه‌ای عجیب و دردناک است.

این حکایت تلخ و باورنکردنی از زندگی پیرمردی ۷۴ ساله است که برای شکستگی پای خود به یک بیمارستان دولتی مراجعه می‌کند و پزشک بدون توجه به‌عکس رادیولوژی و مدارک پزشکی این بیمار، دست به جراحی اشتباهی پای راست به‌جای پای چپ می‌زند و مهم‌تر آنکه پیرمرد بعد از همین عمل اشتباهی جان خود را از دست می‌دهد.

بگذریم از اینکه این بیمارستان دولتی اراک از قدمت بسیاری برخوردار است و وضعیت خوبی از لحاظ محیطی و عمومی نیز ندارد. در سال گذشته حجم بالایی از تخلفات در حوزه پزشکی را شاهد بودیم، تخلفاتی که بهای آن گاه با جان مردم پرداخت می‌شد. از بخیه‌های صدرا گرفته تا مادر سوخته در اتاق عمل و نوزادی که به خاطر جا به جایی کپسول اکسیژن جانش را از دست داد.

شاید صحبت از مرگ یک نفر در بین باشد و بگویید این همه کار خوب در حوزه درمان انجام شده حالا چند نفر هم بر اثر اشتباه جانشان را از دست داده‌اند! اما باید به این نکته توجه داشت که این‌ها همه‌ عزیزان یک خانواده بودند و در پی این حوادث خانواده های بسیاری داغدار و عزادار شدند، آن‌هم به خاطر سهل‌انگاری و اشتباهی که با نظارت وزارت بهداشت و توجه به بیشتر به کیفیت خدمات و نه کمیت، قابل پیشگیری بود.

اما رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر (عج) اراک با اشاره به حادثه رخ داده در این بیمارستان دولتی گفت: در پی قصور پزشکی در این مرکز درمانی، با تفویض اختیار از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، پزشک خاطی تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت پزشکی منع و از لیست پزشکان این مرکز حذف شد.

سید محمد جمالیان افزود: علیرغم اینکه شکایتی از سوی خانواده متوفی علیه کادر درمانی صورت نگرفته است، به جهت رعایت حقوق مراجعین و شهروندان، پرونده پزشک خاطی برای بررسی و اعلام نظر در خصوص قصور صورت گرفته و برخورد قانونی به مراجع قانونی ارجاع شده است.

وی ضمن تسلیت به خانواده متوفی و عذرخواهی از اشتباه پزشکی رخ‌داده، افزود: علیرغم گذشت خانواده متوفی از شکایت در خصوص این پرونده، این قصور از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اراک و تیم مدیریتی این مرکز پیگیری خواهد شد و به‌ محض بررسی در مراجع ذیصلاح و اعلام نظر قطعی، مراتب به اطلاع خانواده متوفی و عموم هم‌وطنان عزیز خواهد رسید.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر (عج) اراک بیان کرد: اگر بیمار و همراهان به هر دلیل از شکایت خودداری کنند، تیم مدیریتی تمامی مراکز و بیمارستان‌ها، در کمیته‌های متفاوت نظیر کمیته مرگ‌ومیر و کمیته حاکمیت بالینی، پرونده‌های پزشکی را بررسی و در صورت محرز شدن یا احتمال قصور پزشکی به‌عنوان مدعی‌العموم به مراجع ذیصلاح اعلام می‌کند.

 منبع:جام نیـوز  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا