رئیس‌جمهور کره جنوبی، رهسپار ایران شد

موبنا -گلوبال پست در گزارشی به قلم کیم کوآنگ تائه آمده است: پارک گئون هایه رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه در سفری مهم و تاریخی با هدف بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با ایران، روانه تهران شد. پارک قرار است روز دوشنبه در تهران با حسن روحانی همتای ایرانی اش دیدار کند. این نخستین …

موبنا -گلوبال پست در گزارشی به قلم کیم کوآنگ تائه آمده است: پارک گئون هایه رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه در سفری مهم و تاریخی با هدف بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با ایران، روانه تهران شد.

پارک قرار است روز دوشنبه در تهران با حسن روحانی همتای ایرانی اش دیدار کند. این نخستین دیدارروسای جمهور ایران و کره جنوبی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال هزار و نهصد و شصت و دو محسوب می شود.

این دیدار در حالی برگزار می شود که جمهوری اسلامی در پی برداشته شدن تحریم های بین المللی در اوایل امسال، به عنوان یک بازار امیدوارکننده ظهور کرده است.

کیم کیو هیون مشاور ارشد رئیس جمهور کره جنوبی در امور خارجی اعلام کرد:‌ «ما انتظار داریم این سفر زمینه را برای بهبود روابط دو جانبه فراهم کند، روابطی که به سبب اعمال تحریم های بین المللی با افت همراه شده بود.»

پیش بینی می شود پارک و روحانی درباره اوضاع در شبه جزیره کره و همچنین اوضاع در منطقه خاورمیانه [غرب آسیا] با یکدیگر گفتگو کنند.
کره جنوبی امیدوار است کره شمالی نیز از الگوی ایران در محدود کردن فعالیت های هسته ای اش دنباله روی کند و به جامعه بین المللی بپیوندد.

کره جنوبی همچنین در پی گسترش روابط اقتصادی دو جانبه خود با ایران در زمینه بهداشتی، فرهنگی و فن آوری های ارتباطاتی و مخابراتی است.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا