امکان جستجو از طریق دوربین، در نسخه iOS موتور جستجوی بینگ فراهم شد

موبنا – امروز مایکروسافت بروزرسانی جدیدی را برای نسخه‌ی iOS اپلیکیشن موتور جستجوی بینگ منتشر کرد که قابلیت بسیار کاربردی جستجو با عکس را به این اپ اضافه کرده است. استنفاده از این ویژگی، هم با عکس‌های موجود در دستگاه امکان‌پذیر است و هم می‌توان از دوربین برای این منظور بهره برد. ویژگی مورد اشاره هنوز …

موبنا – امروز مایکروسافت بروزرسانی جدیدی را برای نسخه‌ی iOS اپلیکیشن موتور جستجوی بینگ منتشر کرد که قابلیت بسیار کاربردی جستجو با عکس را به این اپ اضافه کرده است. استنفاده از این ویژگی، هم با عکس‌های موجود در دستگاه امکان‌پذیر است و هم می‌توان از دوربین برای این منظور بهره برد.

ویژگی مورد اشاره هنوز در نسخه‌ی اندرویدی و ویندوزفونی اپلیکیشن بینگ ارائه نشده است. این قابلیت همچنین از طریق اپلیکیشن گوگل برای اندروید و iOS نیز در دسترس نیست. در مورد اپلیکیشن یاهو نیز وضعیت به همین منوال است.

هنگامی که در اپلیکیشن iOS بینگ با استفاده از دوربین عکس بگیرید یا یکی از تصاویر موجود در دستگاه را انتخاب کنید، امکان برش بخش دلخواه تصویر انتخابی وجود دارد. اینکار باعث می‌شود فقط نتایجی را مشاهده کنید که مشابه با بخش برش خورده هستند. همچنین می‌توانید هر کدام از تصاویری که در نتایج جستجو برایتان نمایان شده را انتخاب کرده و سپس برش دهید و در نهایت جستجوی جدیدی را بر اساس آن تصویر انجام دهید.

بر اساس تست‌های اولیه در مورد تکنولوژی تشخیص تصاویر که از آن به عنوان قلب آینده‌ی جدید نیز یاد می‌کنند، این تکنولوژی فعلا به طور بی نقص کار نمی‌کند. به عنوان مثال تصویری از لوگوی میتسوبیشی برای این منظور استفاده شد و در نتایج جستجو، لوگو، تلویزیون‌ها و دیگر دستگاه‌ها نیز در نتایج جستجو مشاهده شد. اما نتایج جستجو تقریبا به همان خوبی جستجوهایی که با عبارات و کلمات انجام می‌دهید هستند.

Andrew Ng محقق ارشد موتور جستجوی Baidu در سال ۲۰۱۴ اینگونه بیان کرده: «فکر می‌کنیم در طی ۵ سال آینده ۵۰ درصد جستجوها از طریق ورودی صوتی و یا تصویری خواهند بود.» لازم به ذکر است که هم اکنون نسخه‌ی iOS اپلیکیشن Baidu امکان انجام جستجو بر اساس تصویر را ارائه می‌دهد؛ اما زبان انگلیسی در این اپ در دسترس نیست.

گوگل نیز قابلیت مشابهی را در اپلیکیشن Goggles ارائه کرده که فعلا فقط برای اندروید در دسترس قرار دارد؛ ولی از ماه می ۲۰۱۴ تا کنون بروزرسانی جدیدی برای آن منتشر نشده است. همچنین این اپلیکیشن به جای ارائه‌ی یک جستجوی کامل تصویری، فقط می‌تواند برخی از اشیاء یا مکان‌ها را در عکس تشخیص دهد.

سال گذشته پینترست (Pinterest) نیز امکانی را ارائه کرد که کارابران را قادر می‌سازد بخشی از تصاویر را برش داده و سپس عکس‌های مشابه با آن بخش را بیابند.

 منبع: زومیت| نویسنده: مجتبی بوالحسنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا