سهم اپل واچ از بازار ساعت های هوشمند، در فصل اول ۲۰۱۶ کاهش یافته است

موبنا -اپل از ابتدای عرضه‌ی ساعت هوشمندش به بازار، آمار دقیقی از تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط این کمپانی ارائه نکرده است. البته گزارش‌های منتشر شده توسط تحلیل‌گران نشان از این دارد که این محصول موفق شده تا سهم بزرگی از بازار ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. اما Strategy Analytics اعلام کرده …

موبنا -اپل از ابتدای عرضه‌ی ساعت هوشمندش به بازار، آمار دقیقی از تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط این کمپانی ارائه نکرده است. البته گزارش‌های منتشر شده توسط تحلیل‌گران نشان از این دارد که این محصول موفق شده تا سهم بزرگی از بازار ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. اما Strategy Analytics اعلام کرده که سهم این کمپانی از بازار ساعت‌های هوشمند در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش یافته است.

به گزارش Strategy Analytics، اپل واچ در فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۵۲.۴ درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد که در مقایسه با سهم ۶۳ درصدی این محصول در فصل منتهی به سال نوی میلادی، با کاهش روبرو بوده است.

اپل موفق شده تا در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند با وجود کاهش عرضه، باز هم این کمپانی را به عنوان بازیگر اصلی ساعت‌های هوشمند مطرح کرده است. البته اوضاع به همین منوال باقی نمانده و رقبای اپل با توسعه‌ی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور گوگل و تایزن سامسونگ، در حال افزایش عرضه‌ی محصولات خود به بازار هستند.

پس از اپل سامسونگ با در اختیار داشتن ۱۴.۳ درصد از بازار، رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده است. سایر تولیدکندگان ساعت‌های هوشمند، در مجموع ۳۳.۳ درصد از بازار را در اختیار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

اپل ساعت هوشمند خود را در آوریل ۲۰۱۵ راهی بازار کرد. هرچند شماری از تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران، اپل واچ را به عنوان یک محصول انقلابی تصور کرده و آن را آیفون جدید اپل می‌پنداشتند، اما واکنش بازار و کاربران بسیار متفاوت بود. اپل واچ با انتقادات زیادی روبرو شد که کند بودن این محصول و بی کاربرد بودن آن را هدف قرار داده بودند.

انتظار می‌رود اپل تا انتهای سال جاری میلادی نسخه‌ی جدیدی از ساعت هوشمند خود را معرفی کرده و روانه‌ی بازار کند.

 منبع: زومیت|نویسنده: حسین خلیلی صفا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا