تصورات نادرست درباره رایانش ابری

موبنا – رایانش ابری یکی از حوزه هایی محسوب می شود که با پیشرفت فناوری و استفاده روزافزون از اینترنت در کانون توجه جهانی قرار گرفته است. به رغم مزایا و معایب استفاده از این فناوری، تصورات نادرستی نیز درباره آن شکل گرفته که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: رایانش ابری …

موبنا – رایانش ابری یکی از حوزه هایی محسوب می شود که با پیشرفت فناوری و استفاده روزافزون از اینترنت در کانون توجه جهانی قرار گرفته است. به رغم مزایا و معایب استفاده از این فناوری، تصورات نادرستی نیز درباره آن شکل گرفته که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
رایانش ابری موجب کاهش بهره وری و کند شدن فرایندهای کسب و کار می شود.
یکی از مزایای استفاده از رایانش ابری افزایش کارایی و بهره وری آن است. از این رو، باور این مساله که موجب فرآیندی کاملا معکوس می شود، دشوار است. راهکارهای مناسب رایانش ابری دسترسی کسب و کارها به مجموعه ای فراتر از سخت افزار و نرم افزار داخلی را تضمین می کند که تا پیش از این امکان پذیر نبود.
ماهیت فضای ابری تضمین می کند که کاربر قادر به دسترسی، کنترل و کار با هر گونه داده ذخیره شده در آن تنها از طریق یک اتصال اینترنتی و دستگاهی مانند لپ تاپ یا تلفن همراه هوشمند و حتی در حال حرکت خواهد بود. از این رو، کاهش بهره وری کاملا بی معنی است. همچنین، تیمی حرفه ای مدیریت و نگهداری از سرورهای فضای ابری را بر عهده دارند تا در دسترس بودن آن در طول ۲۴ ساعت شبانه روز را تضمین کنند.

hybrid-cloud-background

رایانش ابری
Cloud Computing چیست؟
رایانش ابری= نرم افزارهای تحت وب ‎به همین راحتی!

 

رایانش ابری به کاهش فرصت های شغلی منجر خواهد شد.
با توجه به یک باور عمومی، مردم گمان می کنند پیشرفت فناوری به کاهش فرصت های شغلی منجر خواهد شد. در برخی موارد این مساله درست بوده، اما اغلب درباره فرصت های شغلی که ایجاد می شوند، کمتر صحبت می شود. بنابر ارزیابی های اخیر و تا سال ۲۰۱۵، تعداد ۱۳ میلیون نفر به طور مستقیم در حوزه رایانش ابری مشغول به کار خواهند بود.

Cost-saving-through-Cloud-is-a-Myth

رایانش ابری در بلند مدت ارزان نخواهد بود.
در شرایطی که مزایای کوتاه مدت برای بسیاری پذیرفته شده اند، برخی بر این باورند که رایانش ابری در بلند مدت منجر به ضرر و زیان خواهد شد. این تصور از آن جا ناشی می شود که پس از هزینه راه اندازی کمتر، در بلند مدت استفاده از زیر ساخت های فناوری اطلاعات کم هزینه تر است. اما با کمی تامل بیشتر چنین نتیجه گیری درست محسوب نمی شود. بی تردید، سخت افزار و نرم افزارهای مورد استفاده برای راه اندازی سرورهای داخلی نیاز به تعویض و به روز رسانی داشته که فرآیندی پر هزینه محسوب می شود.

top-10-cloud-based-learning-management-systems-corporate-training
آوردن ابزار شخصی به محل کار (BYOD) به سادگی قابل اجرا بوده و مدیریت کسب و کار را تسهیل می کند.
در شرایطی که اجرای موفق آوردن ابزار شخصی به محل کار (BYOD) می تواند مدیریت و اجرای فعالیت های کاری را تسهیل کند، اما به سادگی نیز قابلیت اجرا ندارد. آوردن ابزار شخصی به کارمندان این اجازه را می دهد تا دستگاه مورد علاقه خود را برای انجام وظایف کاری به همراه داشته باشند، اما همچنان رسیدگی به موضوع بسیار مهم امنیت مطرح است. حتی آوردن ابزار شخصی به محل کار اغلب به واسطه استفاده از رایانش ابری امکان پذیر می شود.

آب و هوا بر رایانش ابری تاثیرگذار است
تنها در شرایطی که با توفان های سهمگین، زلزله، سیل های ویرانگر و مواردی از این دست که نه تنها رایانش ابری، بلکه کل زیرساخت های یک منطقه را تحت تاثیر قرار می دهند، با بروز مشکل در این زمینه مواجه خواهیم شد. در غیر این صورت، شرایط آب و هوایی بر رایانش ابری تاثیرگذار نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا