۶ دلیل برای آنکه از خرید گوشی‌های ارزان منصرف شوید

موبنا، میثم لطفی – طی چند ماه سپری شده از سال ۲۰۱۶ میلادی انواع مختلف این گوشی‌های هوشمند ارزان روانه بازار شده و توجه کاربران جهانی را به خود جلب کرده است. عرضه گسترده گوشی‌های ارزان به بازار جهانی باعث شده است شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و اپل با مشکل مواجه شوند و از سهم …

موبنا، میثم لطفی – طی چند ماه سپری شده از سال ۲۰۱۶ میلادی انواع مختلف این گوشی‌های هوشمند ارزان روانه بازار شده و توجه کاربران جهانی را به خود جلب کرده است. عرضه گسترده گوشی‌های ارزان به بازار جهانی باعث شده است شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و اپل با مشکل مواجه شوند و از سهم آنها در بازار کاسته شود.

به هر حال این دستگاه‌های ارزان‌ قیمت که هر کاربری را صاحب گوشی هوشمند می‌کنند، معایبی هم به همراه دارند. کارشناسان بر اساس یک بررسی جامع ۶ دلیل ارایه کرده‌اند تا شما را از خرید گوشی‌های هوشمند ارزان منصرف کنند.

بیشتر این گوشی‌ها تقلبی هستند

بسیاری از این گوشی‌های ارزان در شرکت‌هایی ساخته می‌شوند که هیچ نام و نشانی ندارند. در برخی موارد دیده می‌شود که این شرکت‌های گمنام برای آنکه بتوانند محصول خود را به فروش برسانند، از نام شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کنند و تنها یک حرف از آن را تغییر می‌دهند. همچنین دیده شده است که در برخی موارد شکل ظاهری گوشی تقلبی دقیقا مشابه گوشی اصلی طراحی می‌شود تا کاربر فریب بخورد.

1-chinese smartphone most likely 'frauds'

کیفیت پایین ساخت دستگاه

برای آنکه قیمت این گوشی‌ها پایین بیاید، بدنه آنها از جنس پلاستیک نامرغوب ساخته می‌شود که با کوچکترین ضربه آسیب می‌بیند. معمولا کیفیت این دستگاه‌ها پایین‌تر از حد قابل قبول است و قطعاتی که در آنها به کار می‌رود هم رضایت کاربران را جلب نمی‌کند. به همین خاطر مدت کوتاهی پس از خریداری، دستگاه با مشکلات اساسی مواجه می‌شود.

2-chinese smartphone poor build quality

مشخصات سخت‌افزاری منسوخ

بدیهی است که یک گوشی هوشمند ارزان مشخصات سخت‌افزاری سطح پایین دارد. ولی گوشی‌هایی که در شرکت‌های گمنام ساخته می‌شوند پایین‌تر از سطح انتظار قابلیت‌های خود را ارایه می‌دهند. میانگین کیفیت نمایشگر این گوشی‌ها ۸۰۰ پیکسلی است و بیشتر آنها پردازنده تک‌ هسته‌ای و رم یک گیگابایتی دارند. برای پایین آمدن قیمت این محصولات از دوربین سلفی VGA استفاده می‌شود.

3-Obsolete hardware specifications

عدم به‌روزرسانی

کاربرانی که گوشی هوشمند خود را از شرکت‌های معتبر خریداری می‌کنند، هر چندماه یکبار به‌روزرسانی‌هایی را برای سیستم عامل و بخش‌های امنیتی در اختیار می‌گیرند تا از آخرین قابلیت‌ها و امکانات بهره‌مند شوند. ولی گوشی‌های بی‌نام و نشان ارزان از این قابلیت محرومند و شرکت سازنده معمولا هیچ به‌روزرسانی را برای آن ارایه نمی‌کند.

4-chinese smartphone No updates

نبود خدمات پس از فروش

این گوشی‌ها به دلیل قیمت پایینی که دارند، هیچ گونه خدمات پس از فروشی را شامل نمی‌شوند. در بیشتر موارد چون شرکت سازنده بسیار محدود فعالیت می‌کند، در صورت خراب شدن یک قطعه از گوشی حتی با پرداخت پول هم نمی‌توانید آن را تعمیر کنید و می‌بایست قید گوشی خود را بزنید.

5-After services

نبود گارانتی

گوشی‌های هوشمندی که با قیمت بسیار ارزان فروخته می‌شوند، هیچ گونه گارانتی را شامل نمی‌شوند. کارخانه تولیدکننده این گوشی‌ها که می‌داند از چه قطعات بی‌کیفیتی استفاده کرده است، گارانتی را برای این محصولات در نظر نمی‌گیرد.

6-warranty

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا