با گوشی هوشمند به تخت خواب نروید

موبنا، میثم لطفی – اگر شما هم جزء‌ آن دسته از کاربرانی هستید که در هنگام صبح به سختی از تخت خواب بیرون می‌روید و هنگام شب احساس خستگی و خواب‌آلودگی ندارید، فناوری مهم‌ترین مقصری محسوب می‌شود که این اختلال را در زندگی شما به وجود آورده است. اگرچه اضطراب، رژیم غذایی، مصرف کافئین، سن …

موبنا، میثم لطفی – اگر شما هم جزء‌ آن دسته از کاربرانی هستید که در هنگام صبح به سختی از تخت خواب بیرون می‌روید و هنگام شب احساس خستگی و خواب‌آلودگی ندارید، فناوری مهم‌ترین مقصری محسوب می‌شود که این اختلال را در زندگی شما به وجود آورده است.

اگرچه اضطراب، رژیم غذایی، مصرف کافئین، سن و … می‌تواند در اختلالات خواب تاثیر بگذارد، ولی کارشناسان در یک بررسی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که میزان تاثیرگذاری گوشی‌های هوشمند از تمام موارد یاد شده بیشتر است.

smartphone bed (2)

بررسی‌ها نشان داده است استفاده از گوشی هوشمند یا رایانه لوحی در تخت خواب می‌تواند روی سرعت به خواب رفتن افراد تاثیر بگذارد. برای آنکه خواب‌آلود شوید، بدن شما نیازمند افزایش ترشح هورمونی موسوم به ملاتونین است. مشکل اصلی اینجاست که نور صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت میزان تولید ملاتونین را در بدن کاهش می‌دهد.

به صورت مشابه، آن دسته از افرادی که در مقابل تلویزیون به خواب می‌روند هم با اختلالات مشابه مواجه هستند و کیفیت خواب آنها پایین‌تر از دیگر افراد محاسبه می‌شود.

کارشناسان بررسی کرده‌اند که دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی به دلیل نور کم صفحه‌نمایش چنین مشکلی را ایجاد نمی‌کنند و در کنار آن، مطالعه کتاب در پایان شب اختلالی را در فرآیند خواب به وجود نمی‌آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا