خروج لنوو و شائومی از جمع بزرگان گوشی‌های هوشمند

موبنا، میثم لطفی – بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC مشخص شد این دو شرکت چینی بزرگ تولیدکننده محصولات الکترونیکی در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی موقعیت خود را به عنوان چهارمین و پنجمین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان از دست دادند و دو شرکت چینی نه چندان سرشناس …

موبنا، میثم لطفی – بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC مشخص شد این دو شرکت چینی بزرگ تولیدکننده محصولات الکترونیکی در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی موقعیت خود را به عنوان چهارمین و پنجمین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان از دست دادند و دو شرکت چینی نه چندان سرشناس با نام‌های Oppo و Vivo جایگاه آنها را در اختیار گرفتند.

لنوو و زیرمجموعه بزرگ آن یعنی شرکت موتورولا به صورت گسترده گوشی‌های خود را در بازار جهانی به فروش می‌رساند و شائومی به عنوان یکی از پدیده‌های دهه حاضر توانسته است در فروش گوشی‌های هوشمند رکوردهای جهانی به ثبت برساند. با این وجود شرکت‌های مذکور در آغاز سال جاری میلادی نتوانستند رکورد قابل ملاحظه‌ای را به ثبت برسانند.

lenovo xiaomi (1)

شرکت لنوو-موتورولا در فصل نخست سال ۲۰۱۴ میلادی سومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شد که در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ به جایگاه پنجم جهان سقوط کرد. شرکت شائومی بین این سال‌ها موقعیت خود را بین چهارم و پنجم تغییر داد و همواره نام خود را بین پنج تولیدکننده برتر گوشی در جهان مطرح کرد.

به هر حال، مرکز تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد هر دو شرکت چینی مذکور کمتر از آنچه که به نظر می‌رسد در بازار جهانی موفق بوده‌اند و محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا