ساخت دوربین عکاسی عجیب +عکس

موبنا – کمپانی لایکا یک دوربین سطح بالا و لوکس بدون نمایشگر LCD تولید کرده است. شرکت یاد شده با این اقدام یک سنت شکنی عجیب در دوربین‌های مدرن امروزی کرده زیرا اکثر این محصولات مجهز به نمایشگر هستند. بنابراین با محصول جدید لایکا شما نمی‌توانید بلافاصله پس از ثبت عکس و فیلم آن‌ را …

موبنا – کمپانی لایکا یک دوربین سطح بالا و لوکس بدون نمایشگر LCD تولید کرده است. شرکت یاد شده با این اقدام یک سنت شکنی عجیب در دوربین‌های مدرن امروزی کرده زیرا اکثر این محصولات مجهز به نمایشگر هستند. بنابراین با محصول جدید لایکا شما نمی‌توانید بلافاصله پس از ثبت عکس و فیلم آن‌ را مشاهده کنید، در نتیجه اگر شما هم از جمله افرادی هستید که دوست دارید پس از ثبت تصاویر بلافاصله آن‌ها را با خود دوربین مرور کنید این محصول به کارتان نخواهد آمد.

ساخت دوربین عکاسی عجیب

در دوربین Leica M-D به جای بخشی که غالبا محل قرار گیری نمایشگر است شما یک تنظیم کننده دستی ISO را مشاهده خواهید کرد که قطعا همین عامل باعث شده شکل دستگاه متفاوت باشد. از نظر طراحی و سایر اجزا، دوربین مورد بحث مجهز به تمامی امکاناتی است که از یک محصول سطح بالا انتظار دارید. با توجه به نبود یک نمایشگر در دوربین Leica M-D منوی سیستمی نیز برای آن وجود ندارد. شما باید از دکمه‌ها و کنترلرهای فیزیکی برای اعمال تنظیمات مورد نظر خود نظیر سرعت شاتر، گشودگی دیافراگم و ISO استفاده کنید. اما نکته اینجاست که تصاویر گرفته شده با این دستگاه واقعا عالی هستند.

البته برخی از کنترلرها گزینه‌ای برای حالت اتوماتیک هم دارند، اما همچنان هیچ راهی برای مشاهده تصاویر گرفته شده پس از ثبت آن‌ها و با استفاده از خود دوربین وجود ندارد. بنابراین به عنوان مثال در صورتی که گشودگی دیافراگم را برای یک عکس خاص تنظیم کرده باشید نمی‌توانید سریعا بفهمید که چه تاثیری روی عکس نهایی داشته است. با توجه به این مشخصات، احتمالا بیشتر مشتریان دوربین جدید لایکا افرادی هستند که به صورت دستی می‌توانند به خوبی عکاسی کنند.

ساخت دوربین عکاسی عجیب1

اما همانطور که از شرکتی مثل Leica انتظار می‌رود، تصاویر گرفته شده با این دوربین واقعا خیره کننده هستند. جدا از تکنولوژی بکار گرفته شده، M-D بسیار شبیه به Leica M Typ 262 است که در آن از فناوری پردازش تصویر انحصاری این شرکت استفاده شده و سنسور آن ۲۴ مگاپیکسلی است. اما اگر فکر کرده‌اید با محصولی که نمایشگر ندارد قادر به ثبت ویدیوهای ۴K خواهید بود، سخت در اشتباه هستید. حتی امکان ثبت عکس با فرمت JPG هم در این دوربین وجود ندارد و تمامی تصاویر با فرمت DNG ذخیره می‌شوند.

اگر می‌خواهید بدانید که یک دوربین ۶۰۰۰ دلاری چه کارهایی می‌تواند انجام دهید، سری به این وب‌سایت بزنید که در آن لایکا نمونه‌هایی از تصاویر گرفته شده با این دوربین را قرار داده است. بر اساس گزارش این شرکت، تصاویر نمونه توسط کاربران معمولی ثبت شده‌اند. اما در نهایت، برخی از افراد به دلیل کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط M-D آن را انتخاب خواهند کرد.

 منبع:مشرق  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا