لنز هوشمندی که در چشم تزریق می‌شود

موبنا – گوگل با ثبت این پتنت ثابت کرده که به تولید گوگل گلاس (عینک هوشمند گوگل) راضی نشده و برای فناوری‌های پوشیدنی برنامه‌های بیشتری دارد. گوگل در این پتنت به روشی دست‌یافته است که می‌توان لنزها و گجت‌های الکترونیکی کوچک را درون چشم کاربر تزریق کرد. طبق اطلاعات منتشرشده از این پتنت لنز هوشمند …

موبنا – گوگل با ثبت این پتنت ثابت کرده که به تولید گوگل گلاس (عینک هوشمند گوگل) راضی نشده و برای فناوری‌های پوشیدنی برنامه‌های بیشتری دارد.

گوگل در این پتنت به روشی دست‌یافته است که می‌توان لنزها و گجت‌های الکترونیکی کوچک را درون چشم کاربر تزریق کرد. طبق اطلاعات منتشرشده از این پتنت لنز هوشمند به شکل یک محلول و به‌صورت مایع به چشم کاربر تزریق می‌شود و کاربرد آن در عرصه پزشکی و بینایی خواهد بود و به چشم‌پزشکان اجازه می‌دهد تا بتوانند مشکلات بینایی افراد را رفع کنند.

فوربس گزارش داده است که این لنز هوشمند شامل یک لنز الکترونیکی، حافظه، باتری و سنسورهای مختلف است که می‌تواند با یک دستگاه اکسترنال مخصوص ارتباط برقرار کرده و داده‌های خود را به آن منتقل کند.
لنز هوشمندی که در چشم تزریق می‌شود

با ثبت این پتنت، گوگل ثابت کرد که علاقه خود به تولید محصولات هوشمند و پوشیدنی که با چشم انسان‌ها ارتباط دارد را از دست نداده است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ تمرکز خود را روی لنزها، عدسی‌ها و گجت‌های هوشمند مربوط به چشم انسان قرار داده است. اولین پتنت گوگل در این حوزه لنز هوشمندی بود که می‌توانست میزان گلوکز را اندازه گرفته و اعلام کند. این پتنت کاربردی به کمک شرکتی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی به نام نوارتیس به‌زودی تولید و برای استفاده کاربران به بازار عرضه خواهد شد.

لنز هوشمندی که در چشم تزریق می‌شود1

هرچند که گوگل در ثبت طرح‌های جدید، خلاقیت و تلاش بسیاری دارد ولی رقیبان این شرکت نیز بی‌کار ننشسته و پتنت‌های مختلفی را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند. سونی نیز پتنت لنزی هوشمند برای چشم انسان را به ثبت رسانده که مجهز به دوربین باقابلیت زوم و عکاسی باکیفیت است. باید دید کدام‌یک از این پتنت‌های جالب و کاربردی به واقعیت مبدل می‌شوند؟

 منبع:آی تی سان  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا