قانون گذاری کاخ سفید در مورد استفاده از سلاح‌های هوشمند

موبنا -به گزارش کامپیوترورلد، سلاح های هوشمند به گونه ای طراحی می‌شوند که تعداد افرادی که با آنها می‌توانند شلیک کنند، محدود می‌شود. در این سلاح ها از سیستم‌های تعیین هویت بیومتریک و تراشه‌های RFID مانند اسکنرهای اثرانگشت یا سیستم‌های تشخیص چهره برای شناسایی هویت افراد استفاده می شود تا تنها فرد یا افراد تایید …

موبنا -به گزارش کامپیوترورلد، سلاح های هوشمند به گونه ای طراحی می‌شوند که تعداد افرادی که با آنها می‌توانند شلیک کنند، محدود می‌شود.

در این سلاح ها از سیستم‌های تعیین هویت بیومتریک و تراشه‌های RFID مانند اسکنرهای اثرانگشت یا سیستم‌های تشخیص چهره برای شناسایی هویت افراد استفاده می شود تا تنها فرد یا افراد تایید شده بتوانند با این نوع تسلیحات شلیک کنند. در غیر این صورت با چکاندن ماشه اسلحه شلیکی صورت نمی گیرد.

early-njit-prototype-100636898-large.idge-100658671-large.idge
این فناوری ابتدا به منظور کمک به نیروهای پلیس ابداع شد تا افراد خلافکار نتوانند با ربودن اسلحه های آنها از این ابزار مرگبار علیه آنان استفاده کنند. ارتش آمریکا هم از این فناوری استفاده های مشابهی داشته است.

اگر چه ایده این کار مربوط به دو دهه قبل است، اما با پیشرفت فناوری های رایانه ای استفاده از آن توسعه یافته و البته این روش موافقان و مخالفان خاصی هم دارد. اوباما رییس جمهور آمریکا در ژانویه گذشته دستورالعملی را برای حمایت از تحقیقات در مورد امنیت فناوری تسلیحات به نگارش درآورد.به اعتقاد وی این فناوری هم مانند فناوری قفل کردن گوشی و باز کردن آن با اثرانگشت به منظور حفظ امنیت، مفید است.

بر اساس گزارش تازه دولت آمریکا استفاده از فناوری مذکور مفید بوده و از این طریق می توان کنترل بیشتری بر روی کاربرد تسلیحات به عمل آورد. زیرا روش یاد شده هم کاربران اسلحه ها را محدود و هم یافتن سلاح های گم شده و مفقودی را تسهیل می کند.

در این گزارش بر ضرورت مشخص شدن ملزومات ساخت این اسلحه ها در کارخانه های اسلحه سازی و همین طور قانون گذاری در مورد خرید آن تاکید شده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا