برنامه نویسی بدون اطلاع از دانش کدنویسی ممکن می‌شود

موبنا -به گزارش پی سی ورلد، این ابزار Appساز، PowerApps نام دارد و استفاده از آن در سراسر جهان ممکن است. نسخه بتای خصوصی این برنامه سال گذشته به طور محدود توزیع شده بود. PowerApps امکان دریافت داده ها از منابع متنوع را دارد و می تواند بر همین اساس appهایی خلق کند که به …

موبنا -به گزارش پی سی ورلد، این ابزار Appساز، PowerApps نام دارد و استفاده از آن در سراسر جهان ممکن است. نسخه بتای خصوصی این برنامه سال گذشته به طور محدود توزیع شده بود.

PowerApps امکان دریافت داده ها از منابع متنوع را دارد و می تواند بر همین اساس appهایی خلق کند که به راحتی بر روی گوشی ها و تبلت ها اجرا می شوند بدون آنکه نیازی به هیچ گونه کدنویسی باشد. این کار موجب صرفه جویی قابل توجه در وقت و هزینه ها نیز می شود.

برنامه هایی که به این شیوه طراحی می شوند بر روی iOS، Android و همین طور بر روی وب قابل اجرا هستند. از جمله منابعی که می توان از آنها برای جمع آوری اطلاعات استفاده کرد Dropbox، OneDrive، Dynamics CRM و SharePoint Online قابل ذکر است.

تنوع این منابع نشان می دهد که مایکروسافت قصد ندارد آن را تنها محدود به پلاتفورم خود نماید. البته به نظر می رسد این نوع برنامه ها بیشتر برای مصرف داخلی شرکت های تجاری مناسب باشند و استفاده گسترده تر از آنها مستلزم ارتقای کیفیت برنامه های مذکور است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا