محدود شدن جستجوی وب کورتانا به محصولات مایکروسافت

موبنا -به گزارش پی سی مگ، مایکروسافت تغییراتی در دسترسی های دستیار صوتی خود موسوم به کورتانا ایجاد کرده تا آن را تنها با برنامه ها و نرم افزارهای ساخت خود سازگار نماید. رایان گوین از مدیران مایکروسافت در این مورد گفته است: هدف از این کار بهبود تجربه کاربری افراد و افزایش توان رقابت …

موبنا -به گزارش پی سی مگ، مایکروسافت تغییراتی در دسترسی های دستیار صوتی خود موسوم به کورتانا ایجاد کرده تا آن را تنها با برنامه ها و نرم افزارهای ساخت خود سازگار نماید.

رایان گوین از مدیران مایکروسافت در این مورد گفته است: هدف از این کار بهبود تجربه کاربری افراد و افزایش توان رقابت کورتاناست. به همین منظور کورتانا دیگر با مرورگر Edge این شرکت و همین طور جستجوگر بینگ مایکروسافت سازگار خواهد بود و تولیدات شرکت های رقیب مانند گوگل و اپل را پشتیبانی نمی کند.

البته در صورتی که مرورگرهای شرکت های رقیب بر روی ویندوز ۱۰ نصب شوند، شانس پشتیبانی از آنها کماکان وجود خواهد داشت و همچنین از طریق جستجوگرهای تحت ویندوز ۱۰ هم می توان به کورتانا وصل شد. اما در زمان صدور فرمان جستجو با کورتانا هیچ مرورگری به جز Edge در دسترس قرار نمی گیرد.

به غیر از مایکروسافت شرکت های دیگری مانند اپل و گوگل هم دستیارهای صوتی با کارکردهای مشابه عرضه کرده اند و به نظر می رسد مایکروسافت با تصمیمات جدید درصدد رقابت با آنهاست.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا