کدی که تمام اطلاعات را پاک می‌کند؛ شوخی یک شرکت میزبانی وب

موبنا -به گزارش وب‌سایت pcworld، ماکرو مارسالا (Marco Marsala) با انتشار یک پست در انجمن پرطرفدار Server Fault عنوان کرده بود که اشتباه او باعث از بین رفتن تمامی داده‌ها از جمله نسخه‌های پشتیبان داده‌ها از سرورها شده است. این شهروند ایتالیایی که به گفته خودش شرکت کوچکی با حدود ۱۵۳۵ مشتری دارد، اشتباهی دستور …

موبنا -به گزارش وب‌سایت pcworld، ماکرو مارسالا (Marco Marsala) با انتشار یک پست در انجمن پرطرفدار Server Fault عنوان کرده بود که اشتباه او باعث از بین رفتن تمامی داده‌ها از جمله نسخه‌های پشتیبان داده‌ها از سرورها شده است.

این شهروند ایتالیایی که به گفته خودش شرکت کوچکی با حدود ۱۵۳۵ مشتری دارد، اشتباهی دستور rm -rf که همه اطلاعات را حذف می‌کند را روی تمام سرورها اجرا نموده است.

این خبر توسط رسانه‌های بزرگ خبری فعال در حوزه فناوری اطلاعات از قبیل ایندپندنت پوشش داده شد، و برخی کاربران و کارشناسان نیز با او ابراز همدردی کرده و عده‌ای هم به او طعنه و کنایه زدند.

پایگاه Stack Overflow که یک سایت پرسش و پاسخ در زمینه برنامه‌نویسی است می‌گوید اکنون مشخص شده که این ماجرا صرفاً یک شوخی بوده است و این شخص با شوخی خود دیگران را دست انداخته است.

وب‌سایت مزبور می‌گوید آقای مارسالا از این روش برای بازاریابی و معرفی شرکت خود استفاده کرده است. مارسالا نیز در گفتگو با یک منبع خبری ایتالیایی اعلام کرده است: این فقط یک شوخی بود!

آن چه که جای تعجب دارد این است که افراد بسیاری از جمله کارشناسان فناوری، ادعاهای این شهروند ایتالیایی را باور کرده‌اند و حتی به دنبال راهی برای حل مشکل او برآمدند.

 منبع: همکاران سیستم

دکمه بازگشت به بالا