خدمات ابری جدید مایکروسافت با هزینه یک سنت به‌ازای هر گیگابایت

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، این سرویس جدید برای کاربران فضای Azure قابلیتی شبیه آنچه که خدمات ابری AWS آمازون با سرویس Glacier ارایه می‌دهد را فراهم می‌کند. شرکت گوگل نیز سرویس مشابهی را با نام Nearline ارایه کرده است که هر دو آنها به‌ازای هر گیگابایت حافظه مجازی در هر ماه از کاربران سازمانی …

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، این سرویس جدید برای کاربران فضای Azure قابلیتی شبیه آنچه که خدمات ابری AWS آمازون با سرویس Glacier ارایه می‌دهد را فراهم می‌کند. شرکت گوگل نیز سرویس مشابهی را با نام Nearline ارایه کرده است که هر دو آنها به‌ازای هر گیگابایت حافظه مجازی در هر ماه از کاربران سازمانی یک سنت دریافت می‌کنند. البته سرویس جدید مایکروسافت بر دسترسی سریع به اطلاعات تاکید دارد و حتی اطلاعاتی که به صورت مداوم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند هم می‌توانند به راحتی در دسترس باشند.

البته شرکت مایکروسافت بر حسب نوع داده‌هایی که ذخیره می‌شوند و موقعیت جغرافیایی سازمان‌ها، هزینه‌های مربوطه را تغییر می‌دهد. هزینه استفاده از این سرویس متغیر است و متناسب با طرح‌های افزوده شده، هزینه ها می‌تواند کاهش یابد.

حافظه ذخیره‌سازی جدید مایکروسافت هم‌اکنون در آمریکا، اروپا، ژاپن و آسیای جنوب شرقی در دسترس است. البته هزینه استفاده از سرویس مذکور در مناطق جغرافیایی یاد شده به‌ازای هر گیگابایت در هر ماه بین یک تا ۱.۶ سنت تغییر می‌کند.

لازم به ذکر است این سرویس هنوز برای مناطق آمریکای غربی، استرالیا، برزیل و هند ارایه نشده است. ولی مایکروسافت توضیح داد که به زودی مناطق جغرافیایی بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 منبع: همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا